Communicative language teaching in Turkey: Teachers` views and classroom practices
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Otuz yıldan uzun bir süredir iletişimsel dil öğretimi (CLT), ikinci dil öğretiminde ve yabancı dil öğretiminde en etkili dil öğretim metotlarından biri olmuştur. Bu olgudan yola çıkan bu çalışma Türkiye'deki İngilizce öğretmenlerinin İletişimsel Dil Öğretimi yaklaşımı ile ilgili düşünce ve uygulamalarını dikkate alan bir araştırmadır. Bununla birlikte, çalışmanın diğer bir amacı da öğretmenlerin İletişimsel Dil Öğretimi etkinliklerini sınıf içerisinde uygulamaları sırasında karşılaştıkları zorlukları ve öğretmenlik tecrübesinin İletişimsel Dil Öğretimi faaliyetlerini uygulama konusundaki etkisini araştırmaktır.Çalışmanın ilk bölümünde Türkiye'deki İngilizce öğretim sürecine genel bir bakış sunulmaktadır. İletişimsel Dil Öğretimi'nin tanımı ve kısa bir özeti de çalışmanın devamında yer almaktadır.Bu çalışmada nitel yaklaşım kullanıldı ve çalışma verileri Türkiye'nin farklı bölgelerinde ilköğretim ve lise düzeyinde çalışan 111 İngilizce öğretmeninden elde edildi.Verilerin analiziyle, katılımcıların İletişimsel Dil Öğretimi konusunda olumlu düşünceler barındırmalarına rağmen yaklaşımı etkin bir şekilde kullanamadıkları görülmektedir. Katılımcılar iletişimsel etkinliklerin uygulama safhasında pek çok problemle karşılaşmaktadırlar. Uygun materyal ve donanımda eksiklik, İngilizce ders saatlerindeki yetersizlik ve uygun ders kitabı konusundaki yetersizlik öğretmenlerin karşılaştıkları problemlerden bazılarıdır.Bu bulgular eğitim olanaklarının gözden geçirilmesini ve yaklaşımın daha iyi bir şekilde uygulanabilmesi için daha iyi önlemler alınması gerektiğini savunmaktadır. The Communicative Language Teaching (CLT) has been one of the most dominant methods in English as a Second Language (ESL) and English as a Foreign Language (EFL) communities for more than three decades. This study based on this phenomenon was an investigation of Turkish EFL teachers? beliefs and practices regarding CLT. Moreover it was aimed to investigate the difficulties and challenges English teachers face in the implementation of CLT practices in the Turkish context and how the proffessional experience affect the implementation of the communicative approach.An overview of English language teaching in Turkey is presented in the initial part of the study, in addition to that, the definition and principles of CLT and its brief history can be found in the next parts of the study.In this study quantitative approach was used and the data was collected from a hundred and eleven Turkish EFL teachers teaching primary and secondary schools in different parts of Turkey.After the analysing of the data, the results show that despite holding positive beliefs about CLT, the respondents to the survey couldn?t use CLT effectively. They encounter a number of difficulties in implementation of communicative activities. Deficiency of the suitable materials and equipment, lack of the English class hours and deficiency of suitable textbooks are among the diffucilties teachers encounter.These findings suggest that the educational facilities should be revised and better precautions should be taken for better implementation of CLT.
Collections