İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin benlik tasarımlarının atılganlık düzeyi ve bazı değişkenler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin benlik tasarımlarını atılganlık düzeylerine ve bazı bireysel değişkenlere göre incelemektir.Araştırma, 2010 ? 2011 eğitim öğretim yılında, Adıyaman il merkezinde ilköğretim ikinci kademede okuyan 450 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Araştırmada `Benlik Tasarımı Envanteri (Baymur, 1968)', `Atılganlık Envanteri (Topukçu, 1982)' ve araştırmacı tarafından geliştirilen `Kişisel Bilgi Formu' kullanılmıştır. Verilerin analizinde `Tek Yönlü Varyans Analizi', `Pearson-Moment Çarpım Korelâsyon Analizi', `Bağımsız t-Test' inden yararlanılmış ve verilerin çözümlenmesi için `SPSS 16.0' bilgisayar programı kullanılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin benlik tasarım düzeyi ile baba eğitim seviyesi, anne eğitim seviyesi, okul başarı algısı ve anne-baba birliktelik durumu arasında anlamlı bir ilişki bulunmuş, sınıf seviyesi, cinsiyet ve okul öncesi eğitim durumu arasında herhangi bir ilişki bulunamamıştır. Ayrıca atılganlık düzeyi ile anne-baba birliktelik durumu arasında anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Sınıf düzeyi, cinsiyet, anne-baba birliktelik durumu, okul başarı algısı ve okul öncesi eğitim durumu öğrencilerin atılganlık düzeyine etki etmemiştir.İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin benlik tasarımı düzeyi ile atılganlık düzeyi arasında orta düzeyde pozitif yönde anlamlı bir korelasyon bulunmuştur. Bu sonuç göstermektedir ki atılgan davranış sergileyen öğrenciler aynı zamanda olumlu benlik tasarımı da geliştirmektedirler. In this research, the aim is to investigate secondary stage students? self-design in primary school in terms of assertiveness level and personal variables.The research, in 2010-2011 academic year, was conducted on 450 students, continuing their education in the center of Adıyaman in primary school at secondary stage. In the research, `Self Design Inventory?, `Assertiveness Inventory? and `Personal Information Form? developed by the researcher were used. In the analysis of data, it was benefited from `One Way Analysis of Variance?, `Pearson-Moment Correlate?, `Independent Simple t-Test? and `SPSS 16.0? were used in order to analyses data.According to the results of the research it was seen that there was a meaningful relation between the level of self-design and parents? educational level, the perception of school success and the state of parents? being together, but it was not seen any relation between class level, sex, and the state of preschool education. Also, it was determined that there was a meaningful relation between assertiveness level and the state of parents? being together. It was seen that class level, sex, the state of parents? being together, the perception of school success did not affect assertiveness level.It was found that there was an average, positive way correlation between self-design and assertiveness level of secondary stage students in primary school. The result shows that the students who exhibit assertive behavior develop positive self design at the same time.
Collections