Güzel sanatlar ve spor liselerinde keman eğitimindeki başarıyı etkileyen faktörlerin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, Güzel Sanatlar ve Spor Liselerinde Keman eğitimindeki başarıyı etkileyen faktörler incelenmiştir. Araştırma evrenini Türkiye genelinde eğitim öğretimini sürdüren toplam 86 Güzel Sanatlar ve Spor Lisesindeki tüm öğretmen ve öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise 21 Güzel Sanatlar ve Spor Lisesindeki 55 öğretmen ve 399 öğrenciden oluşmaktadır.Çalışma, tarama modeline dayalı betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın ilk bölümünde, eğitim, müzik eğitimi, çalgı eğitimi, keman eğitimi, Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri ve bu okullardaki keman eğitimi konularında ilgili literatür taraması yapılmıştır.Araştırmanın ikinci bölümünde karşılaştırmalı ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama tekniği olarak öğretmen ve öğrencilere anket uygulanmış, elde edilen verilerin değerlendirilmesinde SPSS sürüm 10 kullanılmıştır.Güzel Sanatlar ve Spor Liselerinde verilmekte olan keman eğitiminin başarıya ulaşmasında rol oynayan öğrenci, öğretmen, program, çevre-ortam, araç-gereç ve bina-tesis değişkenlerinin ne yönde ve hangi ölçüde etki ettiği korelasyon analizi, çoklu regresyon testi ve t-testi kullanılarak analiz edilmiş, yorumlanmış ve önerilerde bulunulmuştur.Ortaya atılan 21 hipotezden 15 tanesinde istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki ya da fark tespit edilmiş, 6 hipotez ise desteklenmemiştir. In this research, the factors affecting the success in violin training at Fine Arts And Sport High Schools were observed. The universe of research consists of all the students and teachers in 86 Fine Arts And Sport High Schools in Turkey that pursue their education. The universe of sample consists of 55 teachers and 399 students in 21 Fine Arts And Sport Schools.The Study is a descriptive study based on literature scanning method. In the theoretical section of the research, the relevant literature education survey was made in respect of music training, instrument training, violin training, Fine Arts And Sport High Schools and violin training in these schools.In the second phase of the research, it has been used relational correlation scanning model. As information gathering technic, surveys were conducted to students and teachers, and the data obtained therefrom is analyzed on SPSS version 10 software package.Students, teachers, program, environment, aids and building-institution variables that take a role in the violin training at Fine Arts And Sport High Schools were analysed, commented and made suggestions by using correlation analysis, multiple regression test and t-test.According to the statistics, a meaningful correlation and a distinction were determined in 15 out of 21 hypotheses and 6 hypotheses were not supported.
Collections