İlköğretim altıncı sınıf matematik dersi çalışma kitabındaki soruların kapsam geçerlik ve yenilenmiş bloom taksonomisinin bilişsel süreç boyutuna göre analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada ?2005 MEB İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programı'na? göre hazırlanan ve 2009?2010 eğitim-öğretim yılında Manisa ili Alaşehir ilçesinde okutulan 6.sınıf Matematik dersi çalışma kitabındaki soruların kapsam geçerliğinin ve Revize Edilen Bloom Taksonomisinin Bilişsel Süreç Boyutuna göre dağılımının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada Manisa ili genelinde okutulan MEB Yayınevi' ne ait ilköğretim 6. sınıf Matematik dersi çalışma kitabından toplam 845 soru inceleme materyali olarak kullanılmıştır.?Güzel Bir Yolculuğa Başlıyoruz? isimli 1. üniteden 158, ?Sayılardan Geometriye? isimli 2. ünitesinden 84, ?Matematik ve Sanat? isimli 3. ünitesinden 105 soru incelenmiştir. ?Sayılardan Olasılığa Yansımalar? isimli 4. ünitesinden toplam 157, ?Kesirlerden Ölçmeye Açılan Kapı? isimli 5.üniteden 133, ?Alandan Hacme Ölçmenin Hikâyesi? isimli 6. ünitesinden ise 92 tane soru incelenmiştir. Öncelikle söz konusu çalışma kitabında bulunan soruların ?2005 MEB İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programı' na göre kapsam-geçerlik durumları incelenmiş, daha sonra da aynı soruların Revize Edilen Bloom Taksonomisi'nin hangi basamağına ait oldukları tespit edilmiştir. Böylece çalışma kitabındaki soruların programdaki hedef kazanımlara uygun olup olmadığı ortaya konulmaya çalışılmıştır. Çalışmanın sonucunda ?2005 MEB İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programı' na? göre hazırlanan çalışma kitabındaki soruların kapsam geçerliğinin iyi olduğu anlaşılmıştır. Bunun yanında yeni programa göre hazırlanan çalışma kitabındaki soruların, Revize Edilen Bloom Taksonomisi açısından yeterli olmasa da eski programa göre hazırlanan kitaplara göre Taksonomi açısından biraz daha başarılı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Sonuç olarak eğitim-öğretimde hedef kazanımlara ulaşabilmek için çalışma kitaplarındaki sorularının önemi ortaya konulmuştur. Çalışma kitaplarını seçerken, kitaplardaki soruların kapsam geçerliğine sahip olmasına ve Revize Edilen Bloom Taksonomisi'nin her basamağına eşit oranda dağıtılmasına özen gösterilmelidir. In this study, the goal is to examine 6th Grade Mathematics Workbook?s which was prepared according 2005 Ministery of National Education Mathematics Teaching Programme and was studied in Manisa in 2009-2010 school year questions? extention currency and dispersion in point of the Revised Bloom Taxonomy. In the research, total 729 questions from Primary School 6th Grade Mathematics Workbook, which was studied in general of Manisa and belonged to the publishing house of Ministery of National Education, were used as examination materials, 158 questions which were from the first unit called as `Güzel Bir Yolculuğa Başlıyoruz?, 84 questions which were from the second unit called as `Sayılardan Geometriye? and 105 questions which were from the third unit called as `Mathematics? were examined. Total 157 questions which were from the fourth unit called as `Sayılardan Olasılığa?, 133 questions which were from the fifth unit called as `Kesirlerden Ölçmeye Açılan Kapı? and 92 questions which were from the sixth unit called as `Alandan Hacme Ölçmenin Hikayesi? were examined .First of all, the extention-currency of that workbook?s questions were examined according to 2005 Ministery of National Education Teaching Programme and then it was found out which steps of Revised Bloom Taxonomy the same questions belonged to.In this way, it was tried to find out whether the questions of that workbook were suitable to the gola gainings in the programme or not. In the result of the study, it was understood that the extention currency of that workbook?s questions, which were prepared according to 2005 Ministery of National Education Primary School Mathematics Teaching Programme, were good. Moreover, It was understood that the questions in the workbook, which were prepared according to the new programme, more successful in point of Taxonomy than the old programme even if they weren?t enough successful in point of Revised Bloom Taxonomy.
Collections