The effects of a training program on attributional beliefs, self-efficacy, language learning beliefs, achievement and student effort: A study on motivationally at-risk EFL students
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, yükleme eğitimi içeren bir eğitim programının İngilizce öğrencilerinin İngilizce öğrenmeye yönelik yüklemeleri, özyeterlik algıları, dil öğrenme inançları, akademik başarıları ve çabaları üzerindeki etkilerinin ortaya konması amacı ile yapılmıştır. Eğitim programının amacı öğrencilerin uyumsuz başarısızlık inançlarının değiştirilmesi ve böylece özyeterlik inançlarının, motivasyonlarının ve başarılarının yükseltilmesidir.Bu amaçla yabancı dil öğrencilerinin başarı ve başarısızlık yüklemeleri incelenmiş, yüklemelerdeki cinsiyet faktörü de ele alınmıştır. Çalışmanın diğer bir amacı da yüklemeler, özyeterlik ve dil öğrenme inanışları arasındaki ilişkilerin belirlenmesidir.Araştırma 2010?2011 öğretim yılında Karadeniz Teknik Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulunda öğrenim gören 602 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu deney deseni kullanılmıştır. Yükleme eğitimi içeren 5 haftalık bir eğitim programı örneklem metoduyla belirlenmiş bir deney grubuna (N=17) uygulanmıştır. Kontrol grubuna (N=23) ise herhangi bir eğitim programı uygulanmamıştır. 8 öğrenci ile yapılan yarı-yapılandırılmış görüşmelerle de nitel veri toplanmıştır. Çalışmadan elde edilen nicel bulgular SPSS 13.00 veri analiz programıyla, nitel veriler ise içerik analizi ile değerlendirilmiş ve yorumlanmıştır.Analizler başarılı ve başarısız öğrenciler arasında yüklemeler açısından önemli farklar ortaya koymuş, başarılı öğrencilerin, başarısız öğrencilere kıyasla daha çok içsel ve kişisel yüklemelerde (çaba ve strateji) bulundukları görülmüştür.Cinsiyete gore yüklemeler açısından bir farklılık ortaya çıkmamıştır. Ayrıca yükleme inançları, özyeterlik ve dil öğrenme inanışları arasında önemli korelasyonlar da bulunmuştur. Müdahale öncesi ve sonrası uygulanan ön-test ve son- testler başarısızlık yüklemeleri, öğrenme kontrolü inaçları ve derse katılımda önemli değişiklikler ortaya koymuş, özyeterlik, dil öğrenme inanışları ve başarıda değişiklikler görülmemiştir. Araştırmada, nicel verilerin analizi ile elde edilen bulgular, öğrencilerle yapılan görüşmelerden elde edilen nitel bulgularla desteklenmiştir.Elde edilen tüm veriler ilgili literatür ışığında tartışılmış ve bazı öneriler ileri sürülmüştür. The major purpose of this study was to determine the effects of a training program on EFL students? attributional beliefs, self-efficacy, language learning beliefs, achievement and effort. The training program was designed to change learners? maladaptive attributions for failure and thus enhance their self-efficacy, success and effort. A further concern was to investigate the explanations of EFL students of success and failure. Gender difference in attributions was also explored. Another concern was examining the nature of relationship between attributions, self-efficacy, and language learning beliefs.An initial investigation was carried out with an overall sample of 602. The experimental part of the study was designed based on a pretest-posttest model and was conducted with 36 students from School of Foreign Languages at Karadeniz Technical University during 2010-2011 academic year. A five-week training program that included attributional training was administered to an experimental group of 17 students who were purposively selected. No treatment was given to the control group (N=19). Semi-structured pre-and post-interviews were also conducted with 8 key informants. The findings from the questionnaires were analyzed through the SPSS and the interviews were analyzed through qualitative content analyses.Significant differences were found between successful and unsuccessful students in terms of their attributions. Successful students endorsed more internal and personal attributions (effort and strategy) compared to unsuccessful students. No gender differences were observed. Important correlations were found between attributions, self-efficacy and language learning beliefs. Pre-and post-test comparisons revealed significant changes in attributional beliefs, control of learning beliefs and class attendance. No significant results were found on pre and post test comparisons of self-efficacy, language learning beliefs and achievement. These findings from the analyses of the qualitative data, to a very great extent, were found to be consistent with the findings from quantitative data.Findings of the research were discussed in the light of the relevant literature and some suggestions were made.
Collections