Show simple item record

dc.contributor.advisorŞen, Semra
dc.contributor.authorAtasever, Gamze
dc.date.accessioned2020-12-03T15:16:55Z
dc.date.available2020-12-03T15:16:55Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57050
dc.description.abstractBu çalışmada, Birleştirilmiş Sınıflı İlköğretim Okullarında işlenen Türkçe dersi ele alınmaya çalışılmıştır.Araştırmanın I. bölümünde; problem, Türkçe kavramı, Türkçenin tanımı ve Türkiye'deki tarihi gelişimi, Türkçe ünitelerinin uygulanmasıyla ilgili esaslar, birleştirilmiş sınıf kavramı, uygulanma nedenleri, oluşturma biçimleri, uygulamanın faydaları ve zararları ele alınmıştır.II. bölümde; araştırmanın amacı, önemi, sınırlılıkları, veri toplama teknikleri ve tanımlar ele alınmıştır.III. bölümde ise; etkinliklerin planlanması, yapılan çalışmalar, sınıf yönetimi, yöntem ve teknikler, kullanılan araç gereçler ve ölçme değerlendirme etkinlikleri ele alınmıştır.
dc.description.abstractThis study has focused on joint primary schools and the Turkish lesson given in these schools.In the first chapter, problem, the concept the definition, and the historical devolopment of Turkish, the principles of the application of the units of Turkish lesson, the concept of joint classes, the reasons of application, the way they are formed, and the advantages and disadvantages of these classes were examined.In the second chapter, the purpose, importance, limitations and data collection techniques, and definitions have been given.In the third chapter, the planning of the activities, the studies, classroom management, methods and techniques, materials and data evaluation studies were given.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBirleştirilmiş sınıflarda Türkçe öğretiminin incelenmesi
dc.title.alternativeThe study of the teaching of Turkish lesson in joint primary schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCombined classes
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmTurkish lesson
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.identifier.yokid446412
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid319649
dc.description.pages117
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess