Fen ve teknoloji öğretmenlerinin yazmaya dair algıları ve öğrenme amaçlı yazma aktivitelerini uygulama düzeyleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı ilköğretim fen ve teknoloji öğretmenlerinin öğrenme amaçlı yazmaya dair algılarını ve öğrenme amaçlı yazma aktivitelerini sınıf ortamında uygulama düzeylerini tespit etmektir. Çalışmanın örneklemi 2011?2012 öğretim yılında Erzurum ili merkez ilçelerinde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ilköğretim okullarında görev yapan toplam 131 fen ve teknoloji öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada nicel ve nitel araştırma yöntemleri birlikte kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda veri toplama aracı olarak öğretmenlere araştırmacılar tarafından geliştirilen bir anket uygulanmıştır. Uygulanan anket likert tipi bir anket olup, 4 bölümden ve toplam 47 maddeden oluşmaktadır. Anketlerden elde edilen veriler SPSS?16 programıyla değerlendirilmiştir. Anketlerden elde edilen verilerin değerlendirilmesinden sonra nicel verileri desteklemek ve öğretmenlerin öğrenme amaçlı yazma aktivitesi hakkındaki görüşleriyle ilgili daha derin bilgiler almak için, araştırmanın nitel boyutunda örneklem grubunda yer alan 10 öğretmenle görüşme yapılmıştır. Görüşmelerden elde edilen ses kayıtları ise SESPRO7 programıyla transkript edilerek görüşmelerin içerik analizi yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular, fen ve teknoloji öğretmenlerinin yazmanın öğrenme üzerindeki etkisinin büyük olduğunu ve öğrenmeye destek sağladığını düşündüklerini, ancak sınıflarında büyük bir çoğunlukla geleneksel yazma uygulamalarını kullandıklarını, farklı yazma uygulamalarına derslerinde genelde yer vermediklerini göstermektedir. Ayrıca öğretmenlerin öğrenme amaçlı yazma stratejisinden ve öğrenme amaçlı yazmaya dayalı farklı yazma uygulamalarından haberdar olmadıkları görülmektedir. The aim of this study is to determine primary science teachers? perceptions on writing-to-learn and to investigate their levels of writing-to-learn implementation in the learning environment. The sample group of the study consists of 131 science teachers working at state primary schools in providence of Erzurum in 2011-2012 school year. A mixed research method has been used in the study. For quantitative aspect of the study, a questionnaire, developed by the researchers, has been implemented to the teachers as a data collection instrument. The questionnaire is a likert-scale consisting of 4 chapters and 47 items in total. Data collected through questionnaire has been analyzed by using SPSS-16. Upon completion of survey analyses, semi-structured interviews have been conducted with 10 teachers from the sample group to explore teachers? views about writing-to-learn activities. Interviews have been recorded with an audio recording device and then those records have been transcribed with SESPRO7 program and content analyzed. Interviews and survey were used to triangulate findings. According to the findings of the study science teachers indicates that writing has an important role on learning. However, the teachers also indicated that in general they use traditional writing activities (note taking) in their classrooms. Further, writing-to-learn activities are not part of their classroom application. Thus, teachers are not aware of the applications and strategies that uses writing as a learning tool.
Collections