Kuvvet ve hareket konusunun öğretilmesinde işbirlikli öğrenme yöntemlerinden grup araştırması, okuma-yazma-sunma ve birlikte öğrenmenin etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalı?manın amacı, Kuvvet ve Hareket ünitesi konularının öğretiminde Grup Ara?tırması, Okuma-Yazma-Sunma ve Birlikte Öğrenme yöntemleri ile öğretmen merkezli öğretim yönteminin öğrencilerin akademik ba?arılarına etkisini belirlemektir. Çalı?manın örneklemini, 2011-2012 eğitim-öğretim güz yarıyılında Ağrı ?brahim Çeçen Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen ve Teknoloji Öğretmenliği Bölümü birinci sınıfın farklı dört ?ubesinde öğrenim gören toplam 121 öğretmen adayı olu?turmaktadır. Bu sınıflardan biri grup ara?tırması yöntemin uygulandığı Grup Ara?tırması Grubu (GAG, n=34); ikincisi birlikte öğrenme yönteminin uygulandığı Birlikte Öğrenme Grubu (BÖG, n=28); üçüncüsü okuma-yazma-sunma yönteminin uygulandığı Okuma-Yazma-Sunma Grubu (OYSG, n=37) ve dördüncüsü ise öğretmen merkezli öğretim yönteminin uygulandığı Kontrol Grubu (KG, n=22) olarak belirlenmi?tir. Ara?tırmada, ölçme aracı olarak Grafik Testi (GT), Akademik Ba?arı Testi (ABT), Modül Testleri (Modül A, Modül B, Modül C, Modül D ve Modül E) ve öğrencilerin kullanılan yöntemle ilgili görü?lerini belirlemek amacıyla yarı yapılandırılmı? görü?me kullanılmı?tır. Verilerin analizi için, tanımlayıcı istatistikler, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmı? ve GAG, OYSG ve BÖG ile yapılan yarı yapılandırılmı? görü?me sonuçlarının içerik analizi yapılmı?tır. Sonuç olarak, Okuma-Yazma-Sunma yöntemi ile öğretimin, öğrencilerin akademik ba?arıları üzerindeki etkisinin diğer yöntemlerle öğretim alan öğrencilere göre daha ba?arılı oldukları ve i?birlikli öğrenme yöntemlerine kar?ı olumlu dü?üncelerinin olduğu belirlenmi?tir.Anahtar Kelimeler: ??birlikli Öğrenme, Grup Ara?tırması, Okuma-Yazma-Sunma, Birlikte Öğrenme, Fen ve Teknoloji, Kuvvet ve Hareket. The aim of this study is to determine the effects of group investigation, reading-writing-presentation, learning together and teacher-centered instruction methods for teaching of force and motion subjects on the academic achievements of the students. The sample of this study consists of 121 first grade pre-service science teachers in Ağrı ?brahim Çeçen University during the 2011-2012 fall terms of academic years. This study was carried out in four different groups. One of these groups was Group Investigation Group (GIG, n=34), the second group was Reading-Writing-Presentation Group (RWPG, n=37), the third was Learning Together Group (LTG, n=28) and the other one was Control Group (CG, n=22) in which teacher-centered instruction was applied. As the data collection instruments, Graphic Test (GT), Academic Achievement Test (AAT), Module Tests (Module A, Module B, Module C, Module D and Module E) and to determine the students? views on the method semi-structured interview scale were used. The data obtained on instruments were evaluated by using descriptive statistics, one-way ANOVA and content analysis was done for the results of semi-structured interview with GIG, RWPG and LTG. As a result of this study indicate that teaching of the subjects with Reading-Writing-Presentation method was more effective than the other methods for students? academic achievements and students have positive opinion about these methods.Key Words: Cooperative Learning, Group Investigation, Reading-Writing-Presentation, Learning Together, Science and Technology, Force and Motion.
Collections