Öğretmenlerin LCD panelli etkileşimli tahtalar hakkındaki hizmet içi eğitim sonrası görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son dönemlerde bilişim teknolojilerinin gelişimiyle eğitim ortamları önemli ölçüde değişime uğramaktadır. Bu değişime ayak uydurmak için 2010 yılında başlatılmış olan Eğitimde Fatih Projesi ile; okullar teknolojik araç gereçlerle donatılmaya, eğitim ortamı açısından fırsat eşitliği sağlanmaya ve okullarda kullanılan teknoloji iyileştirilmeye çalışılmıştır. Bu proje kapsamında; sınıflara etkileşimli tahta (akıllı) ve internet bağlantısı, öğretmen ve öğrencilere de tablet bilgisayar sağlanması planlanmıştır. Sağlanan imkanlarla, öğretmen ve öğrencilerin sınıfında etkili bir şekilde teknolojiyi kullanması amaçlanmaktadır.Bu yeni teknolojiler; öğrenci, öğretmen ve yöneticilere bu teknolojinin kurulumu ve kullanımı açısından bazı sorumluluklar yüklemektedir. Proje kapsamında hizmet içi eğitim seminerleri yapılarak öğretmenler ve yöneticiler bilgilendirilmeye çalışılmıştır. Bu çalışmada da amaç; Fatih Projesi kapsamında etkileşimli tahta bulunan okullarda görev yapan öğretmenlerin bu konuda aldıkları hizmet içi eğitim sonrası görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Çalışmada var olan durumu detaylarıyla ortaya çıkarmak amacıyla nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Veriler anketler yoluyla toplanmıştır. Araştırma sonucunda hizmet içi eğitim sonrasında öğretmenlerin bu teknolojiler hakkında bilgilendikleri ve görüşlerinin de daha olumlu hale geldiği görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Fatih Projesi, bili?im teknolojileri, etkile?imli tahta, akıllı tahta, ilköğretimde teknoloji kullanımı, teknoloji entegrasyonu, öğretim teknolojileri Recently education location has been considerably changing by the development of information Technologies. With the Project Fatih In Education which started in 2010, it has been planned to be provided equally of opportunity in terms of moves and technological tools and improved the opportunities for teachers and students in schools. Scope of this project, it has been planned to provide interactive whiteboards (smart) and internet connecttion for classes and tablet computers for both students and teachers. Provided with these technologies, teachers and students to use technology in the class is intended to provide an effective way.This technology with regard to installation and using it, gives some responsibilities to teachers and administrators. Scope of the project, teachers and administrators tried to be informed by in service training. The purpose of this study is to uncover the teachers? views about this topic who are works in the schools that have smart boards that are scope of the Project Fatih after in-service training. Existing situation in the study, case studies, qualitative research methods were used to reveal details. Data were collected through a questionnaire. End of the study, when it was observed that teachers had negative feedbacks before in- service-training, it was seen that they had informed about this technology enough and their feedbacks had become positiveKeywords: Fatih Project, Information Technology, Interactive Board, smart board, middle schools, technology integration, instructional technology
Collections