Maddenin Tanecikli Yapısı ünitesinin öğretiminde uygulanan birlikte öğrenme ve Jigsaw yöntemlerinin öğrencilerin akademik başarıları ve tutumları üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; işbirlikli öğrenme modelinin uygulanmasında kullanılan birlikte öğrenme ve jigsaw yöntemleri ile öğretmen merkezli öğrenme yönteminin Fen ve Teknoloji dersinde yer alan ?Maddenin Tanecikli Yapısı? ünitesinin öğretiminde, öğrencilerin akademik başarıları ve tutumlarına olan etkisini tespit etmektir. Bu çalışmanın örneklemi, 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Erzurum il merkezinde MEB'e bağlı olan iki ilköğretim okulunun altıncı sınıfında okumakta olan toplam 80 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Ön Bilgi Testi (ÖBT), Akademik Başarı Testi (ABT) ve Fen ve Teknoloji Tutum Ölçeği (FTTÖ) kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler tanımlayıcı istatistikler, tek yönlü ANOVA ve çoklu karşılaştırma testleri (Games- Howell ile Bonferroni) kullanılarak değerlendirilmiştir. Yapılan değerlendirmeler ile ÖBT ve FTTÖ'den elde edilen sonuçlara göre araştırmanın başlangıcında araştırmaya katılan grupların benzer özellikte oldukları tespit edilmiştir. ABT puanları için yapılan tek yönlü varyans analizi sonuçları, uygulanan öğretim yaklaşımlarının akademik başarı ve maddenin tanecikli yapısını anlama düzeyi bakımından anlamlı bir etkisinin olduğunu göstermiştir. Bu sonuçlara göre ?Maddenin Tanecikli Yapısı? ünitesinde öğretmen merkezli öğrenme yöntemi, jigsaw yöntemine göre akademik başarıyı artırmada daha etkili olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca FTTÖ'nün son test puanları için yapılan tek yönlü ANOVA analizi sonuçları, uygulanan öğretim yöntemlerinden jigsaw yönteminin, birlikte öğrenme yöntemi ve geleneksel öğrenme yönteme göre öğrencilerin derse karşı tutumlarını artırmada daha etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. The purpose of this research is to determine the effect of learning together and jigsaw methods used in cooperative learning model and teacher-centered teaching method in teaching of ?The Particulare Nature of Matter? unit in Science and Technology course on students?academic achievement and attitudes. The sample of this study consists of a total of 80 sixth-grade students from two elementary schools affiliated to the Ministry of National Education in the center of Erzurum in the academic year 2011-2012. In the study, Preliminary Information Test (PIT), Academic Achievement Test (AAT) and the Science and Technology Attitude Scale (STAS) were used for the data collection. The data obtained from the study were evaluated using descriptive statistics, one-way ANOVA and multiple comparison tests (Games-Howell and Bonferroni). According to the assessments and results obtained from PIT and STAS, it was found that groups participated in the research at the beginning had similar properties. The results of one-way variance analysis applied for AAT scores showed a significant effect of teaching approaches applied in terms of academic achievement and understanding level of ?the particulare nature of matter?. According to these results, in the unit of ?The Structure of Matter?, teacher-centered teaching method became more effective than the jigsaw method in improving the academic achievement. Furthermore, it was found that the jigsaw method is more effective compared with learning together method and teacher-centered teaching method in improving the attitudes of students towards the course according to the results of one-way ANOVA analysis applied for post-test scores of STAS.
Collections