Türkiye`de Sosyal Bilgiler dersi müfredatındaki yurttaşlık eğitiminin Avrupa Birliği yurttaşlık eğitimi politikaları bağlamında değerlendirilmesi (2005-2011)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, Türkiye'de 2005-2011 yılları arasında Sosyal Bilgiler dersi müfredatının yurttaşlık modeli, Avrupa Birliği yurttaşlık eğitimi politikaları bağlamında değerlendirilmiştir.Araştırma, Avrupa Birliği yurttaşlık eğitimi politikaları ile Türkiye'de Sosyal Bilgiler dersi 2005-2011 yılları arasındaki müfredatın karşılaştırılması ile gerçekleştirilmiştir.Araştırmada öncelikle yurttaşlık kavramı üzerinde durulmuş, Avrupa Birliği'nin yapısı ve yurttaşlık eğitimi politikaları incelenmiş ve Sosyal Bilgiler dersinin içeriği ve müfredatındaki yurttaşlık modeli incelenmiştir. Son olarak bulgular kısmında Avrupa Birliği yurttaşlık eğitimi politikaları ile Türkiye'de 2005-2011 yılları arasındaki Sosyal Bilgiler dersi müfredatındaki yurttaşlık modeli karşılaştırılmıştır.Elde edilen bulgularda Avrupa Birliği yurttaşlık eğitimi politikalarının, Türkiye'de Sosyal Bilgiler dersi müfredatındaki yurttaşlık modeline önemli ölçüde etkisinin olduğu saptanmıştır.Türkiye'de Sosyal Bilgiler programındaki yurttaşlık eğitiminin dünyadaki yeni gelişmelere ve yurttaşlık algısındaki dönüşümlere yakın olduğu tespit edilmiştir. Türkiye'nin Avrupa Birliği'ne girme isteği ve gayretlerinin Türkiye'deki Sosyal Bilgiler dersi müfredatına da yansıdığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Yurttaşlık, Avrupa Birliği, Sosyal Bilgiler Dersi İn the present experimental study, in European Union citizenship education politicies of citizenship education of social studies curricullum in Turkey be evaulated.This study has been conducted with be evaluated of citizenship education of Social studies curricullum in Turkey with European Union citizenship education politicies 2005-2011.In the research is primarily focused on the Concept of citizenship, examined the structure of the European Union and citizenship education politicies and are explored in the curricullum of Social studies content and citizenship model. Finally the findings of European Union citizenship education policies in Turkey 2005-2011 with social studies lessons in the curriculum between the citizenship model.The resulting findings the European Union citizenship in the curriculum in social studies lessons, training policies, Turkey can significantly influence the civic model.The civic education in the social studies program in Turkey the new developments and the civic has been found near the perception conversions. Turkey's entering the European Union request and the curriculum of social studies lessons in Turkey also reflected efforts.KEYWORDS: Citizenship, European Union, Social Studies Curricullum
Collections