Türk dili ve edebiyatı öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi
dc.contributor.advisor | Dursunoğlu, Halit | |
dc.contributor.author | Veyis, Fatih | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T15:16:15Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T15:16:15Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57017 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, Türk dili ve edebiyatı öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının hangi düzeyde olduğunun ve hizmet içi eğitim faaliyetleri hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Hayat boyu öğrenmenin en önemli yollarından biri olan hizmet içi eğitim, bireyin kendini geliştirme ve yetiştirmesinde büyük bir öneme sahiptir.Günümüzde, toplumların her türlü gelişim ve değişimine ön ayaklık eden en önemli faktör eğitimdir. Ayrıca eğitim, topluma yön veren bir araç ve bütün gelişmelerin temelidir. Bireyin bilgi, beceri ve dünyayı algılamadaki donanımı, toplumun gelişimini sağlayacaktır. Öğretmenlerin bilgi, beceri ve teknoloji kullanımı ile ilgili her türlü gelişim ve değişimi yakından takip etmesini sağlayacak en etkili vasıta, hizmet içi eğitimdir. Hizmet içi eğitim; öğretmenin güncel olmasını, gelişen koşullara ayak uydurmasını sağlayacaktır. Öğretmenlerin gelişimi ve güncel olabilmeleri için hizmet içi eğitim önemlidir, fakat hizmet içi eğitimin amacına ulaşabilmesi için programların iyi planlanması, eğitimi alacak bireylerin görüşlerinin göz önünde bulundurulması ve ihtiyaç analizinin iyi yapılması gerekmektedir.Bu araştırma genel tarama türünde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Erzurum ili Yakutiye, Aziziye, Palandöken ilçelerindeki ortaöğretim kurumlarında görevli Türk dili ve edebiyatı öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Türk dili ve edebiyatı öğretmenlerinin hizmet içi eğitim hakkındaki görüşlerini ve hizmet içi eğitim ihtiyaçlarını belirlemeye yönelik araştırmacı tarafından geliştirilen anket kullanılmıştır.Araştırma bulgularına göre yapılan hizmet içi eğitim faaliyetlerinin Türk dili ve edebiyatı branşı için alan bilgisi, öğretmenlik meslek bilgisi ve kişisel gelişim alanlarında yeterince çeşitlilik arz etmediği sonucuna ulaşılmıştır. Düzenlenecek hizmet içi eğitim faaliyetleri belirlenirken, eğitime katılacak bireylerin görüş ve düşüncelerinin dikkate alınması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. Hizmet içi eğitim faaliyetlerinin genel değil özel olması ve branşların dikkate alınarak hizmet içi eğitim faaliyetlerinin planlanması gerektiği önerisinde bulunulabilir. | |
dc.description.abstract | In this study, it is aimed to determinate the level of Turkish Language and Literature teachers? requirements of the in-service education and training and to determinate the Turkish Language and Literature teachers? opinions on in-service education activities. One of the most important ways of lifelong learning, in-service education has a great importance for the self-development and self-education of the individual.At the present day, the most important factor being the initiator of all kind of the development and exchange of the societies is education. In addition, education is an instrument which marks a path to the community and it is the foundation of all the development. Individual?s knowledge, skills and the equipment to perception of the world will enable the development of the society. The most effective means to enable the teachers to follow closely any kind of the development and exchange regarding the knowledge, skills and the use of the technology is in-service education and training. In-service education and training will ensure the teacher to keep up to date and keep pace with changing conditions. INSET is important for the teachers? development and their keeping up to date, but for achieving the goal of in-service training, programs needs better planning, consideration of the individuals? opinions who will take this training and the requirement analysis being made.This research is a descriptive study in general survey method. The study group of the research consists of the secondary schools teachers of Turkish Language and Literature in the province Erzurum, the districts Yakutiye, Aziziye, Palandöken in 2011-2012 academic year. As a data collection tool used in this study, the survey developed by the researcher oriented to determinate the Turkish Language and Literature Teachers? opinion on in-service training and their in-service training requirements was used.According to the findings of the research, it is concluded that in-service education and training activities are not diverse enough in the areas of field knowledge for the Turkish Language and Literature branch, pedagogical knowledge and personal development. It is came to a conclusion that when determining in-service education and training activities, the opinions and thoughts of the individual who will be participate in education must be taken into account. It can be proposed that INSET activities should be private not public and INSET activities should be planned by taking into account the branches. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Türk Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Turkish Language and Literature | en_US |
dc.title | Türk dili ve edebiyatı öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi | |
dc.title.alternative | Determination of Turkish language and literature teachers? requirements of the inservice education and training | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Turkish language and literature | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Branch teachers | |
dc.subject.ytm | In service training | |
dc.identifier.yokid | 440768 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 319678 | |
dc.description.pages | 131 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |