Bilgisayar simülasyonlarının ve kavramsal değişim metinlerinin statik elektrik konusunun öğretimine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, bilgisayar simülasyonları ve kavramsal değişim metinleri uygulamasının, öğrencilerin statik elektrik konusundaki başarılarına ve fiziğe karşı tutumlarına etkileri araştırılmış ve iki teknik karşılaştırmalı olarak incelenmiştir.Çalışma, Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Biyoloji Öğretmenliği bölümünde okuyan 57, Kimya Öğretmenliği bölümünde okuyan 37 öğrenci olmak üzere, toplam 94 birinci sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Uygulama 2010- 2011 eğitim- öğretim yılının bahar döneminde gerçekleştirilmiştir. Bilgisayar simülasyonları kullanılarak ders anlatılan Biyoloji Öğretmenliği Bölümü öğrencilerinden oluşan sınıf deney grubu, kavramsal değişim metinleri kullanılarak ders anlatılan Kimya Öğretmenliği Bölümü öğrencilerinden oluşan sınıf ise kontrol grubu olarak seçilmiş ve bu seçim rastgele yapılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak, Statik Elektrik Kavram Testi ve Fizik Dersi Tutum Ölçeğinden faydalanılmıştır.Çalışmada hipotezlerin test edilmesine yönelik olarak, bağımlı grup t-testi ve bağımsız grup t-testi kullanılmıştır. Öğrencilerin sorulara verdiği cevaplar analiz edildiğinde, başarı bakımından hem deney grubunun hem de kontrol grubunun başarı oranlarında önemli düzeyde artış görülmüştür. Bununla birlikte, iki grup arasında anlamlı bir fark olmadığı tespit edilmiştir. Deney ve kontrol grupları arasında, öğrencilerin tutumları açısından anlamlı düzeyde bir fark gözlenmemiştir. In this study, the effects of use of computer simulations and application of conceptual change texts, on the students academic performance of electrostatic topic and attitudes towards physics were researched and both techniques were investigated in comparison.The study were conducted with a total of 94 first-year students, who are 57 studying at the Department of Biology Education, 37 students studying at the Department of Chemistry Education, in Kazım Karabekir Education Faculty, Ataturk University. The application was held in the spring semester of 2010 - 2011 academic term. Biology Education students were assigned as experimental group and these students attended lessons with computer simulations, Chemistry Education students were assigned as control group and these students attended lessons with conceptual change text. This selection is made randomly.Independent samples t-test and Paired samples t-test was used for testing the study hypotheses. The findings obtained from the analysis are examined a significant increase in performance rates of both the experimental group and the control group. Additionaly, no significant difference was observed between the groups. Between the experimental and control groups, there has been no significant difference found with respect to students? attitudes.
Collections