Ortaöğretim matematik öğretmenliği öğrencilerinin matematiksel ispat yöntemleri hakkındaki görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, matematik öğretmenliği öğrencilerinin matematiksel ispat yöntemleri hakkındaki görüşleri incelenmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın verileri Matematiksel İspat Yöntemlerine İlişkin Görüş Formu ve Kişi Tanıtım Formu yardımıyla elde edilmiştir.Araştırmanın çalışma grubunu amaçlı örnekleme yöntemlerinden biri olan ölçüt örnekleme yöntemine göre belirlenen ve araştırmaya katılmaya gönüllü olan 10 ortaöğretim matematik öğretmenliği öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada her bir öğrenci ile 2012-2013 eğitim öğretim yılı bahar döneminde klinik mülakat yapılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde betimsel analiz ve içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular, öğrencilerin matematiksel ispat yöntemlerini belirleyerek ispat yapmanın gerekliliği hakkında genellikle olumlu görüşlere sahip olduklarını göstermiştir. Ayrıca araştırma sonuçları ile ilgili alan yazında yer alan çalışmalarla karşılaştırılarak tartışılmış ve öneriler sunulmuştur. In this study, the ideas about mathematical proving methods of the students of secondary education mathematics teaching were examined. In the research, of qualified research methods, the design of situational study was used. The data of the study were obtained by means of Personal Introduction Form and Idea Form as to mathematical proving methods.The participants of the study consisted of 10 voluntary secondary mathematics students who desired of participanting in the study, and determined according to Criterion Sampling method, one of purposed sampling methods. In the study, clinic interviews were made with each student in the spring somestry of 2012-2013 academic year. Descriptive and Content Analysis were used in the evaluation of the data obtained from the study.The findings obtained from the study indicate that the students had generally positive ideas about the necessity of proving, detecting mathematical proving methods. In addiation, the study was compared with those placing in the literature about study results, and discussed, and some recommendations were made.
Collections