Sınıf öğretmeni adaylarının kesirler konusundaki pedagojik alan bilgilerinin gelişimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının kesirlerle işlemler konusundaki pedagojik alan bilgi durumlarını belirlemek ve öğretmenlik uygulaması sürecinde kesirlerle işlemler konusundaki pedagojik alan bilgilerini geliştirmelerine yardımcı olmaktır. Araştırma, nitel araştırma yönteminin desenlerinden biri olan ?iç içe geçmiş çoklu durum deseni? ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın katılımcılarını, 2011-2012 eğitim-öğretim yılı güz döneminde son sınıfta öğrenim gören 9 sınıf öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama araçları olarak alan bilgisi testi, pedagojik alan bilgisi testi, video kayıtları, gözlem ve görüşmeler kullanılmıştır. Katılımcıların pedagojik alan bilgilerini belirlemek için hazırlanan görüşmeler ve PAB testi, öğretmen adaylarına uygulanmıştır. Daha sonra öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulamasındaki ders anlatımı gözlemlenerek video ile kayıt altına alınmıştır. Her bir öğretmen adayının ders anlatımı iki grup oluşturulup izlenerek tartışılmış ve eksiklikler giderilmeye çalışılmıştır. Son olarak görüşmeler ve PAB testi yeniden uygulanarak adayların PAB gelişimi belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma süresince elde edilen nitel veriler betimsel ve içerik analizi ile çözümlenmiştir. Gerçekleştirilen uygulama öncesinde öğretmen adaylarının pedagojik alan bilgilerinin oldukça eksik olduğu görülmüştür. Kısa sayılabilecek bir sürede pedagojik alan bilgisini geliştirme amaçlı yapılan uygulama sonrası ise öğretmen adaylarının PAB?larında belli bir ölçüde gelişim olsa da istenilen düzeyde bir gelişimin sağlanmadığı tespit edilmiştir. Araştırmaya katılan öğretmen adaylarının yapılan uygulamaya yönelik daha çok olumlu yönde görüş belirttikleri görülmüştür. The aim of this study was to determine pre-service primary school teachers? pedagogical content knowledge level as to the operations with fractions and help them to improve the pedagogical content knowledge in operations with fractions during teacher experience process. The present study was performed with embedde single-case design which is one the methods of qualitative research approach. The participants were composed of nine senior pre-service primary school teachers in 2011-2012 fall academic year. Content knowledge test, pedagogical content knowledge test, videos, observations and interviews was used as data collection tools. Pedagogical content knowledge test and interviews were administered to pre-service teachers so as to explore the level of pedagogical content knowledge. In addition, pre-service teachers? teaching experiences in classroom settings were recorded in video through observations. Each pre-service teacher?s teaching experiences was discussed within two groups by watching videos and also it was attempted to eliminate deficiencies. At last, the pedagogical content knowledge test and interviews were administered to participants again in order to determine the development of pre-service teachers? pedagogical content knowledge. In research process, collected qualitative data was analyzed by descriptive and content analysis.Before performing application, it was observed that pre service teachers? pedagogical content knowledge were reasonably deficient. Although there appeared some improvement in pre-service teachers? pedagogical content knowledge after application which aimed to develop pedagogical content knowledge within very short time, it was determined that expected improvements were not seen. Consequently, it was observed that participant pre-service teachers declared mainly positive views about application.
Collections