İş birlikli öğrenme yönteminin sınıf öğretmeni adaylarının yazılı anlatım becerilerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada iş birlikli öğrenme yönteminin sınıf öğretmeni adaylarının yazılı anlatım alan bilgilerine, yazılı anlatım becerilerine, yazılı anlatım derslerine yönelik tutumlarına etkisi ve bu yöntemle yapılan uygulamalara ilişkin öğrenci görüşleri araştırılmıştır. Araştırmada ayrıca öğretmen adaylarının yazılı anlatım bilgilerine, becerilerine ve yazılı anlatım derslerine yönelik tutumlarına etki edebilecek değişkenler (cinsiyet, kitap okuma, serbest yazma çalışması yapma, günlük tutma, sosyo-ekonomik durum, anne-baba eğitim durumu vb.) incelenmiştir.Araştırmanın deneysel uygulamasında ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılırken, nitel değerlendirmelerin yapıldığı bölümde iş birlikli öğrenme uygulamalarına ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri alınarak analiz edilmiştir. Çalışma bu yönüyle ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel olma özelliği taşımaktadır. Araştırma 2011-2012 öğretim yılının güz döneminde Artvin Çoruh Üniversitesi'nde yapılmıştır. Deney ve kontrol gruplarında bulunan 74 öğretmen adayı (38'i deney, 36'sı kontrol grubu) üzerinde gerçekleştirilen çalışma, 14 hafta (2 hafta farkındalık programı, 12 hafta uygulama) sürmüştür. Yazılı anlatım konuları deney grubunda iş birlikli öğrenme yöntemi tekniklerinden ?birlikte öğrenme? tekniğine, kontrol grubunda ise geleneksel yönteme göre hazırlanmış etkinliklerle işlenmiştir.Araştırma verilerinin toplanması ve analizi sürecinde; ?Yazılı Anlatım Değerlendirme Ölçeği?, ?Yazılı Anlatım Alan Bilgisi Testi? ön test- son test ve izleme testi verileri ile ?Yazılı Anlatım Dersine Yönelik Tutum Ölçeği? ön-test son test verilerinin değerlendirilmesinde SPSS 16.0 (Sosyal Bilimler İçin İstatistik Programı) kullanılmıştır. Nicel verilerin çözümlenmesinde Bağımsız Örneklemler tve İlişkili Örneklemler t Testi İstatistiği kullanılmıştır. Bağımsız değişkenlerin etkisi One Way Anova (F) İstatistiği ile belirlenmiştir. Araştırmanın nitel boyutunda, İş Birlikli Öğrenme Uygulamalarına Yönelik Görüş Bildirim Formu'yla elde edilen verilerin çözümlenmesinde nitel analiz tekniklerinden Kategorik (tematik) İçerik Analizi kullanılmıştır.Araştırmanın ön test- son testten elde edilen bulgularında, sınıf öğretmeni adaylarının ?yazılı anlatım alan bilgileri?, ?yazılı anlatım becerileri? ve ?yazılı anlatım derslerine yönelik tutumları? üzerinde İş Birlikli Öğrenme yönteminin geleneksel yönteme nazaran daha etkili olduğu görülmüştür. İncelemeye alınan bağımsız değişkenlerin bazılarının ?yazılı anlatım bilgisi? ve ?yazılı anlatım becerisi? üzerinde sınırlı oranda etkili olduğu belirlenmiştir.İş birlikli öğrenme uygulamalarına ilişkin görüş bildirim formuyla görüşleri alınan deney grubu sınıf öğretmeni adaylarının neredeyse tamamının olumlu görüş belirttikleri görülmüştür. Sınıf öğretmeni adayları; iş birlikli öğrenme yöntemi etkinliklerini sevdiklerini, çalışmada öğrenilenlerin gerçek yaşamla ilişkili olduğunu, uygulamalar sırasında önemli sorunlar yaşamadıklarını, sorumluluklardan kaçmadıklarını; kendilerini daha aktif, girişken, üretken hissettiklerini; değerlendirme sınavlarını zevkli, öğretici ve çalışmaya motive edici bulduklarını; kullanılan yöntemin sıcak bir çalışma ortamı sağlayarak yardımlaşmayı, dayanışmayı, problemlerin çözümünde birlikte hareket etmeyi ve fikir alışverişini ön plana çıkardığını; aynı amaç için birlikte hareket etmenin güdülerini artırdığını; genel olarak çalışmalardan kendilerini soğutan bir durumla karşılaşmadıklarını; kullanılan yöntemin diğer yöntemlere nazaran öğrenmeyi çok daha zevkli ve etkili kıldığını; çalışmalara severek ve isteyerek katıldıklarını; gruplardaki konu ve görev dağılımını adil ve anlaşılır bulduklarını; diğer derslerde de bu çalışmayı yapmak istediklerini; buna karşılık ders saatlerinin bu uygulama için yetersiz olduğunu ifade etmişlerdir.Anahtar Sözcükler:Yazılı anlatım becerisi, İş birlikli öğrenme, Birlikte öğrenme,Tutum, Sınıf öğretmeni adayları, Öğrenci görüşleri. In this study, the effect of cooperative learning method on the attitudes of prospective primary education teachers towards writing courses, written expression skills, the knowledge in written expression has been researched and the students? opinions related to implementation of this method have been analysed. Also, in this study, the variables ( gender, reading books, studying on freelance writting, keeping a diary, socia-economic status, educational level of parents etc. ) that may affect the attitudes of prospective teachers towards knowledge and skills of written expression, writing courses have been researched.In the quantitive dimension of the study has also the characteristics of pretest-postest control group quasi-experimental. It was carried out at Artvin Coruh University in the fall semester of the 2011-2012 academic year. The study conducted on 74 prospective teachers in the experimental and control groups (38 in experimental and 36 in control group) lasted 14 weeks ( awareness program for 2 weeks, practice for 12 weeks).While in experimental group, written expression subjects were taught by means of the activities that were prepared according to ?collaborative learning? technique of cooperative learning method techniques, in control group these subjects were taught according to traditional method.In the process of study?s data collection and analysis; SPSS 16.0 (Statistical Program for Social Sciences) was used in the evaluation of the pre-test and post-test data of ? Scale of Attitude towards Written Expression Lesson ? and in the pre-test, post-test and follow-up test data of ? Scale for the Assessment of Written Expression? and ? Test of Written Expression Field Information?.samples t-test statistics were used. The effect of the independent variables was determined with One Way Anova (F) statistics. In the qualitative dimension of the study, in the analysis of data obtained by Feedback Form for Cooperative Learning Practices categorical (thematic) content analysis, from qualitative analysis techniques, was used.In the quantitive dimension of the study, it is obviously seen through the findings of pre-test and post-test that Cooperative Learning method is more effective on the attitudes of prospective primary education teachers towards writing courses, written expression skills, the knowledge in written expression than the traditional method. It is also determined that some of the independent variables in our study has limited effects on ?the knowledge in written expression? and ?written expression skills?.The study shows that the experimental group of prospective primary education teachers, who were asked their opinions about the cooperative learning practices by means of feedback form, have almost all pointed out a positive opinion. Prospective primary education teachers have stated that they loved the activities of cooperative learning method, the learned subjects in the study were associated with real life they didn?t have any major problems during the practices; they didn?t cop out anything, they felt themselves more active, sociable, productive; they found evaluation exams enjoyable, informative and motivating for study; the method used brought helping each other, solidarity, acting together in solving problems and the exchange of ideas into the forefront by enabling sincere studying atmosphere ; It increased motivations to act together for the same purpose ; generally they didn?t encounter with an event discouraging them from studies ; compared to other methods, the method used makes learning much more enjoyable and effective ; they participated in the studies fondly and willingly ; they found subject and task distribution fair and understandable ; they want to do this study in other lessons; on the other hand lesson hours are inadequate for this purpose.Key Words : Written expression skills, Cooperative learning, Collaborative learning, Attitude, Prospective primary education teachers, Students? opinions.
Collections