Öğrenme stilleri ve beyin temelli öğrenme yaklaşımının öğrencilerin biyoloji dersindeki başarı ve tutumlarıüzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Beyin Temelli Öğretim Kuramı'na uygun olarak hazırlanan etkinlikler ve eğitim-öğretim ortamında, ortaöğretim 9. sınıf öğrencilerinin biyoloji dersinde ?Hücre, Organizma ve Metabolizma? ünitesinin işlenmesi sonucu, bu kuramın öğrencilerin öğrenme düzeylerine, başarı ve tutumları üzerine etkisini incelemektir.Çalışma, 2011/2012 eğitim-öğretim yılında İstanbul'da bir lisede öğrenim görmekte olan 9. sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Bu çalışmada bilimsel araştırma yöntemlerinden, nitel ve nicel araştırma yöntemleri birlikte kullanılmıştır. Yansız atama yoluyla seçilen 9/A sınıfı deney grubu, 9/C sınıfı kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Çalışmanın başlangıcında deney ve kontrol grupları kişisel özellikleri ve ön bilgileri bakımından denkleştirilmiştir. Araştırmada kullanılan veri toplama araçları: kişisel bilgiler anketi, Hücre, Organizma ve Metabolizma konusu ile ilgili başarı testi, tutum ölçeği ve öğrenme stilleri envanteridir. Bu araçlardan elde edilen verilerin analizi SPSS-17 paket programında; bağımsız ve bağımlı gruplar için t-testi ve yüzde-frekans işlemleri kullanılarak yapılmıştır. Hücre, Organizma ve Metabolizma ünitesi deney grubunda beyin temelli öğrenme kuramına dayalı öğrenme yöntemi, kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yöntemi işlenmiştir.Çalışmanın nitel kısmında öğrenciler ile yapılan anket ve görüşmede; öğrencilerin beyin temelli öğrenme yaklaşımına dayalı yapılan biyoloji ders uygulamalarına yönelik oldukça olumlu görüşlere sahip olduklarını, tutumlarında çok az olumlu farklılığın oluştuğunu; ancak bu uygulamadan oldukça memnun kaldıklarını, derslerin eğlenceli, öğretici, verimli geçtiğini, kendilerini derste rahat hissettiklerini ve kazanılan bilgilerin kalıcı olacağına inandıklarını belirtmişlerdir. Öğretmenin derste bir ?rehber? veya bir ?yönetmen? gibi davrandıklarını, kendilerinin ise ?aktif katılımcı? rolünü üstlendiklerini ifade etmişlerdir. Çalışmanın sonunda deney grubunun, kontrol grubuna göre daha başarılı olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Biyoloji Dersi, Beyin Temelli Öğrenme, Başarı ve Tutum. The aim of this research is to analyze the effects of brain-based learning theory on students? learning levels, success and behaviors after the lesson at 9th grade which was based on the topic ?Cell, Organism and Metabolism?; activities and education environment in this biology class was prepared according to brain-based teaching theory.The study is conducted on 9th grade students receiving education at a high school in İstanbul in 2011/2012 academic years. Qualitative and quantitative research methods are used together in this study. 9/A class is determined to be the experiment group and 9/C class is determined to be control group; classes were chosen with objective appointment method. At the beginning of the study, experiment and control groups are equalized in terms of personal features and preliminary information. Data collection tools in the study are: Personal information survey, biology success test, biology attitude scale and learning styles inventory. Analyses of the data gathered through these tools were analyzed with SPSS-17 package program by using t-test for independent and dependent groups and percentage-frequency processes. Learning method based on brain-based learning theory was conducted on Cell, organism, metabolism Unit experiment group while traditional teaching method was used in control group.In the survey and meeting at the qualitative part of the study; students had positive views on biology class applications based on brain-based learning approach and small amount of positive difference occurred in their behaviors; on the other hand, they were satisfied with this application, they thought that classes were funny, educatory and productive, they stated that they felt comfortable during class and they believe that knowledge they gained will be permanent. Students also stated that teacher behaved like a ?guide? or a ?director? in the class and they had the role of ?active participators?. At the end of the study, it was determined that experiment group is more successful than control group.Key Words: Biology Class, Brain-Based Learning, Success and Behavior.
Collections