9. sınıf öğrencilerine insanların çevreye zararları konusunun ayrılıp birleşme tekniği (Jigsaw) ile öğretimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; ortaöğretim Biyoloji dersinde yer alan İnsanların Çevreye Zararları konusunun öğretimi sürecine katılan 9. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına, başarı güdülerine, biyoloji tutumlarına ve çevresel davranışlarına işbirlikli öğrenme yönteminin uygulanmasında kullanılan Jigsaw tekniği ile geleneksel öğrenme yöntemlerinin etkilerini tespit etmek ve uygulanan Jigsaw tekniği hakkında öğrenci görüş ve düşüncelerini belirlemektir. Araştırmanın amacı doğrultusunda deneysel modellerden olan yarı deneysel desen kullanılmıştır.Bu çalışmanın örneklemini, 2011-2012 eğitim öğretim yılında Ardahan İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı Çıldır Lisesi'nin farklı şubelerinde okumakta olan ve İnsanların Çevreye Zararları Konusunun işlenişi sürecine katılan toplam 103 öğrenci oluşturmaktadır.Veri toplama aracı olarak Akademik Başarı Testi (ABT), Başarı Güdüsü Ölçeği (BGÖ), Biyoloji Tutum Ölçeği (BTÖ), Çevresel Davranış Ölçeği (ÇDÖ), Açık Uçlu Sorular (AUS) ve Jigsaw Görüş Ölçeği (JGÖ) kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen veriler tanımlayıcı istatistikler, tek yönlü ANOVA, ilişkisiz örneklem t-testi ve ilişkili örneklem t-testi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın nitel bulguları ise içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir.Yapılan analiz sonucunda, deney ve kontrol gruplarında bulunan öğrencilere ön test olarak uygulanan (ABT), (BGÖ), (BTÖ), (ÇDÖ) testlerinin sonuçları incelendiğinde, deney ve kontrol gruplarının ön test verileri arasında istatistiki olarak anlamlı bir farklılık bulunmadığı tespit edilmiştir. Deney ve kontrol gruplarında belirtilen teknikler uygulandıktan sonra, gruplar arasındaki farkın belirlenmesi için uygulanan son test verilerinden elde edilen bulgulara göre; deney grubu öğrencilerinin akademik başarı, başarı güdüsü ve çevresel davranış son test puanlarında deney grubu lehine anlamlı farklılık bulunurken, biyoloji tutum son test puanları arasında anlamlı bir farklılık bulunmadığı tespit edilmiştir. Buna ek olarak grupların nitel verilerinin analizi sonucu elde edilen bulgularında araştırmanın nicel bulgularıyla örtüştüğü ve nitel verilerin nicel verileri desteklediği tespit edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin Jigsaw tekniği hakkındaki görüş ve düşüncelerininde olumlu yönde olduğu belirlenmişt The purpose of this study is to determine the effects of the traditional teaching methods and the Jigsaw technique in cooperative learning method on the academic achievement, achievement motivation, attitude to the Biology and environmental behaviour of the 9th grade students who took part in the teaching process of the topic, the damages of the human-beings to the environment, which is in the secondary education biology curriculum and to gather the students? ideas about the Jigsaw technique. For the purpose of the study, Quasi-experimental design which is one of the experimental models has been used in the research. The sample of this study has consisted of 103 students who attended different classes of Çıldır Highschool, which is a unit of Ardahan Provincial Directorate for National Education, in 2011-2012 Academic year, and who took part in the learning process of the damages of the human-beings to the environment. Academic Achievement Test (AAT), Achievement Motivation Scale (AMS), Biology Attitude Scale (BAS), Environmental Behaviour Scale (EBS), Open Ended Questions (OEQ) and Jigsaw Opinion Scale (JOS) have been used as data collection tools. The research data has been analyzed by using the descriptive statistics, One Sample ANOVA, Independent Sample t-test and Dependent Sample t-test. After the analysis of the test results of (ABT), (AMS), BAS), (EBS) which were applied to the students in the experimental and control goups as a pre-test, it has been found that there was no statistically meaningful difference in the pre-test data of the experimental and control groups. After applying the mentioned techniques to the experimental and control groups, a post-test has been used to determine the differences between the groups. According to the post-test results, it has been found that while there was a positive meaningful difference for the experimental group in the post-test scores of academic achievement, achievement motivation and environmental behaviour, there was no meaningful difference in the post test scores of the biology attitude. In addition, according to the findings from the analysis of the qualitative data of the groups, it has been found that the research fit for quantitative findings and qualitative data support quantitative data. It has also been found that the students have a positive view on the Jigsaw technique.
Collections