Aktif öğrenme tekniklerinin ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin yazım ve noktalama kuralları başarısı ve derse karşı tutumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ara?tırmada, aktif öğrenme tekniklerinin 6. sınıf öğrencilerinin yazım ve noktalama kurallarını öğrenmedeki ba?arıları ve derse kar?ı tutumları üzerindeki etkisini belirlemek amaçlanmı?tır. Ara?tırmanın çalı?ma grubu, Erzurum ili Oltu ilçesinde bulunan bir ilköğretim okulunun 6. sınıfında öğrenim gören 52 öğrenciden olu?maktadır. Çalı?ma grubunu olu?turan 52 öğrenci tesadüfî örneklem (random) yöntemi ile tanımlanmı?, 27`si kontrol grubunda (6-A ?ubesi), 25`i ise deney grubunda (6-B ?ubesi) yer almı?tır. Kontrol grubunda uygulama geleneksel öğretim yöntemi ile deney grubunda ise aktif öğrenme teknikleri (istasyon, kart gösterme ve sandviç) ile yürütülmü?tür. Deney ve kontrol grupları belirlenirken ön test sonuçları kar?ıla?tırılmı? anlamlı bir fark olmadığı için rastgele atanmı?tır. Çalı?mada deneysel ara?tırma modelleri içerisinde en çok kullanılan -ön test-son test kontrol gruplu desen? esas alınmı?tır. Ara?tırmanın alt problemlerine ait verilerin toplanmasında Yazım ve Noktalama Başarı Testi ve Türkçe Dersine Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmı?tır. Ölçme araçlarının güvenirlik ve geçerlik analizleri yapılmı?tır. Uygulama öncesi ve sonrasında deney ve kontrol grubundaki öğrencilerin ba?arı ve tutum düzeylerine ait veriler toplanmı? ve analiz edilmi?tir. Elde edilen veriler, SPSS 16 aracılığıyla Mann Whitney U ve Wilcoxon Z testleri kullanılarak analiz edilmi?tir. Deney ve kontrol grubundaki öğrencilerin yazım ve noktalama kuralları ba?arıları ve derse kar?ı tutumları açısından ön test ortalamaları arasında anlamlı bir farklılığın olmadığı ancak son testte istatistiksel olarak anlamlı bir farklılığın olduğu tespit edilmi?tir. Sonuç olarak aktif öğrenme tekniklerinin 6. sınıf öğrencilerin yazım ve noktalama kurallarına yönelik akademik ba?arıları ve derse kar?ı tutumları üzerinde geleneksel öğretim yöntemine göre daha etkili olduğu sonucuna ula?ılmı?tır.Anahtar Sözcükler: Aktif öğrenme, Yazım (imla), Noktalama i?aretleri, ?stasyon, Kart gösterme, Sandviç, Geleneksel öğretim, Ba?arı ve Tutum. In the research, it was aimed to determine the effect of active learning techniques on the success of 6th grade students to learn spelling (Orthography) and punctuation rules as well as their attitudes towards the lesson. Study group composed of 52 6th grade students of a primary school found in Oltu, Erzurum. 52 students constituting the research were selected through random sampling. While 27 students (6-A) were included in the control group, 25 of them (6-B) were included in the experiment group. While traditional teaching method was applied in the control group, active learning techniques (station, card showing and sandwich) were applied in the experiment group. While determining the experiment and control groups, results of the pre-test were compared and random selection was performed as there was no significant difference. In the study, -pre-test post-test control group? pattern which is the most common experimental research methods was used. In collecting the data related to the sub-problems of the research, Spelling and Punctuation Success Test and Attitude towards Turkish Lesson Scale were used. Reliability and validity analyses of measurement tools were performed. Data related to the success levels and attitudes of students in the experiment and control groups before and after the application were collected and analysed. It was detected that there was no significant difference between the pre-test averages of students in the experiment and control groups in terms of their success in spelling and punctuation rules but there was a statistically significant difference in the post-test. As a conclusion, active learning techniques are more influential on the academic success of the 6th grade students in using the spelling and punctuation rules as well as their attitudes towards the lesson in comparison to the traditional teaching method.Key Words: Active learning, Spelling (orthography), Station, Card showing, Sandwich, Traditional teaching, Success and Attitude.
Collections