Beyin temelli öğrenme kuramına dayalı biyoloji eğitiminin öğrencilerin başarı ve tutumları üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Beyin Temelli Öğrenme Kuramı?na uygun olarak hazırlanan etkinliklerle oluşturulan öğrenme ortamının, geleneksel öğrenme ortamıyla karşılaştırıldığında; ortaöğretim 9. sınıf öğrencilerinin, biyoloji dersi ?Hücrede Madde Alışverişi, Hücre ve Organelleri? konularını öğrenme düzeylerine ve biyoloji dersi tutumları üzerine etkisini ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır.Çalışmada ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Çalışma grubu olarak 2012-2013 eğitim-öğretim yılı I.Yarıyılında Erzurum ilinde Özel bir Anadolu Lisesi?nde öğrenim görmekte olan 9. sınıf öğrencilerinden yansız atama yoluyla seçilen 9/D sınıfı deney grubu, 9/C sınıfı kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Çalışmanın başlangıcında deney ve kontrol grupları kişisel özelliklerive ön bilgileri bakımından denkleştirilmiştir. Deney ve kontrol gruplarının her birinde 23 öğrenci bulunmaktadır. Bu çalışmaya deney ve kontrol sınıflarındaki öğrencilerin tamamı katılmışlardır.Araştırmada kullanılan veri toplama araçları: Kişisel bilgiler anketi, Hücrede Mmadde Alışverişi, Hücre ve Organelleri Başarı testi, Tutum ölçeği ve Öğrenci Görüş Anketidir. Bu araçlardan elde edilen verilerin analizi SPSS (Statistical Package for theSocial Sciences) paket programında; bağımsız gruplar için t-testi ve frekans işlemleri kullanılarak yapılmıştır. Analiz sonucunda, Hücrede Madde Alışverişi, Hücre ve Organelleri konularının beyin temelli öğrenme etkinlikleriyle işlendiği deney grubunun, konunun geleneksel öğretimle işlendiği kontrol grubuna göre daha başarılı olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca bu yöntemle, öğrencilerin biyoloji dersine karşı tutumlarında herhangi bir farklılığın oluşmadığı; ancak öğrencilerin etkinliklerle ders işlemeyi sevdiği sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Beyin Temelli Öğrenme, Biyoloji Öğretimi, Başarı, Tutum This study was carried out to elucidate the effect of activities prepared for the teaching medium established according to brain based biology education on the learning levels of 9th grade students related to the topics of ?transfer of matter in thecell, the organelles of the cell? and their attitudes towards biology course. The pre test-post test control group containing semi-experimental model was employed in the study. The experimental and control groups were class 9/D and class 9/C studying in one of the private Anatolian High School in Erzurum province in 2012-2013 academic year assigned by a non-biased manner. At the beginning of the study, the experimental and control groups matched considering individual characteristics and their pre-knowledge level. There were 23 students in the experimental and control groups each. All the students in the experimental and the control classes attended this study. The data collection tools used in the study were, personal information survey, achievement test related to the topics of ?transfer of matter in the cell, the organelles of the cell?, attitude scaleand students? opinion survey. The data obtained were analyzed by SPSS softwareusing t-test for the independent groups and t-test and frequency analysis for the dependent groups. The results obtained from the analyzes revealed that academic achievement rate of the experimental group where the topics of ?transfer ofmatter in the cell, the organelles of the cell? was given by the use of brain based learning activities was higherthan the control group who were subjected to the traditional education method. It wasalso concluded that this method did not cause appreciable change in the attitude ofthe students towards the biology course however the student enjoy the lectures beinggiven with activities.Key Words: Brain Based Learning, Biology Teaching, Achievement, Attitude
Collections