Küreselleşmenin Türkiye`ye etkilerine yönelik coğrafya öğretmen adayları görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, küreselleşmenin Türkiye?ye etkilerine yönelik Coğrafya öğretmen adaylarının görüşlerini belirlemektir. Bu temel amaç çerçevesinde, öğretmen adaylarının görüşlerinin, cinsiyet, üniversite, sınıf, aile yerleşim yeri, aile aylık gelir durumu, küreselleşme dersi alma durumu, küreselleşmeye yaklaşım, bilgi ve haberleşme teknolojilerini kullanma sıklığı değişkenlerine göre anlamlı farklılık olup olmadığı incelenmiştir.Betimsel desenli olan bu çalışmada, veri toplamak için anket geliştirilmiştir. Anket kişisel bilgiler başlığı altındaki 8 bağımsız değişken ve küreselleşmenin Türkiye?ye mekânsal, siyasal ve kültürel boyuttaki etkilerine yönelik 35 ifadeden oluşmaktadır. Verilerin analizi için SPSS 17.0 (Statistical Parckages for Social Sciences) paket programı kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, Türkiye Üniversitelerinin Coğrafya Öğretmenliği Lisans programındaki öğrenciler, örneklemini ise, 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Atatürk Üniversitesi, Dicle Üniversitesi ve Gazi Üniversitesi Coğrafya Öğretmenliği Lisans programında öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Toplam 433 öğretmen adayına anket uygulanmıştır.Veri analiz sonuçlarına göre, Coğrafya Öğretmen Adaylarının görüşlerinde, cinsiyet, öğrenim görülen üniversite, öğretmen adaylarının sınıf düzeyi, aile yerleşim yeri, küreselleşmeye yaklaşım ve bilgi ve haberleşme teknolojilerini günlük kullanım sıklığı değişkenlerine göre anlamlı farklılık bulunurken küreselleşme dersi alma durumu ve aile gelir seviyesi değişkenlerinde anlamlı farklılık bulunamamıştır. Araştırmanın sonunda, bu bulguların sonuçları yorumlanarak, küreselleşme algılarına yönelik öneriler getirilmiştir. Purpose of this study is to determine the views of teacher candidates of Geography of the effects of globalization in Turkey. The main purpose of this framework, it has been examined if there is a significant differences between teacher candidates opinions according to sex type, university, settlements of their families, income levels of their parents, globalization lessons status, approach to globalization, use of information and communication technologies frequency.This study is a descriptive pattern, developed a questionnaire to collect data. The survey is consist of under the heading personal information which eight independent variables and 35 expression which about the globalization effect of Turkey in spatial, political and cultural area. To analyze the data using SPSS 17.0 (Statistical Parckages for Social Sciences) software package was used.The population of study consisted of Geography Teaching Undergraduate students in the Turkey universities. And the sample of this study consist from the students which studying in the Geography Teacher Training undergraduate program in 2012-2013 academic year in Ataturk University, Dicle University and Gazi University. Totally 433 were surveyed to teacher candidate.According to the results of data analysis, opinions of the Geography Teachers' candidates have a significant differences accorging to gender, university, grade level of teacher candidates, settlements of their families, approach to globalization and the frequency of daily use of information and communication technologies. there has not been differences according to the status of globalization lessons and family income level variables. At the end of the study, have been interpreted the results of these findings and been made recommendations for the perception of globalization.
Collections