Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde birleştirilmiş iş birlikli okuma ve kompozisyon tekniğinin etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Türkçenin yabancı dil olarak öğretilmesinde iş birlikli öğrenmenin bir tekniği olan birleştirilmiş iş birlikli okuma ve kompozisyon tekniğinin öğrencilerin okuma ve yazma becerileri üzerinde etkili olup olmadığını ortaya koymaktır. Araştırmada nicel ve nitel boyutlu karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Estonya?da Tallinn Üniversitesi Orta Doğu ve Asya Çalışmaları Enstitüsü Türkoloji Ana Bilim Dalında okuyan 16 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada çalışma grubunun seçimi kolay ulaşılabilir/ uygun örnekleme tekniği ile yapılmıştır. Bu araştırma grubundan veriler 2011-2012 eğitim- öğretim yılında toplanmıştır. Araştırmada uygulanan karma yönteme bağlı olarak hem nicel hem de nitel veri toplama araçları kullanılmıştır. Bu araçlar; Yazı Değerlendirme Formu (YDF), Okuma Anlama Başarı Testi (OABT), Sesli Okuma Değerlendirme Formu (SODF), Yabancı Dil Kaygısı Ölçeği (YDKÖ) ve Uygulama Süreci Gözlem Formu (USGF)?dur. Araştırmada nicel verilerin analizi için Wilcoxon işaret sıralaması testi ve Spearman?s rho testi; nitel verilerin analizi içinse betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, BİOK tekniğinin okuma anlama, sesli okuma, yazma ve yabancı dil kaygısı üzerinde etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. The purpose of this study is that to determine whether the technique of cooperative integrated reading and composition, that is one of cooperative learning techniques, has an effect on reading and writing skills of students at teaching Turkish as a foreign language. Mixed methods research approach, which is both quantitative and qualitative, is used in this study. 16 students, who were studying Turcology in Tallinn University Estonian Institute of Humanities in Estonia, consist the group of this study. The students were selected for the study group by the convenient sampling technique and the data was collected in the academic year 2011-2012. The Data collection instruments was selected quantitative and qualitative data collection instruments for mixed method. This instruments is Text Evaluation Form (TEF), Reading Compherensive Achievement Test (RCAT), Reading Aloud Evaluation Form (RAEF), Foreign Language Anxiety Scale (FLAS), Exercise Observation Form (EOF). In study, describtion analysis tecnique was used in the analysis of the qualitative datas and Wilcoxon signed rank test and Spearman?s rho test tecniques were used in the analysis of the quantitative datas. At the end of the statistical analysis, it was revealed that there was a statistically significant difference between the reading and writing skills of academic achievement and foreign language anxiety and persistent learning. This difference was discovered in favour of the cooperative integrated reading and composition technique.
Collections