Öğretmen algılarına göre ilköğretim kurumlarında yöneticilerin iletişim becerileri ve örgütsel değerler arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma örgütsel ve yönetsel süreçlerde çok zamandır çalışılan iletişim becerileri konusu ile son yılların dikkat çeken konularından olan örgütsel değerler arasındaki ilişkinin incelenmesi üzerinedir. Bu çalışmayla öğretmen algılarına göre yöneticilerin iletişim becerileri, örgütsel değerler ve bunlar arasında olası ilişki düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modelindeki bu araştırmanın evrenini Erzincan ili merkez ilköğretim kurumlarında 2012-2013 eğitim öğretim yılında görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Evrenden tabakalı örnekleme yöntemiyle seçilen 210 ilkokul ve 252 ortaokul öğretmeni örneklem olarak alınmıştır. İlköğretim kurumlarında, yöneticilerin iletişim becerileri düzeyini belirlemek amacıyla Celep (2000) tarafından geliştirilen ?İletişim Becerileri Ölçeği? ve örgütsel değerlerin düzeyini belirlemek amacıyla Yılmaz (2007) tarafından geliştirilen ?Örgütsel Değerler Ölçeği? kullanılmıştır. Ayrıca demografik değişkenlerin belirlenmesine yönelik araştırmacı tarafından ?Kişisel Bilgi Formu? oluşturulmuştur. Yapılan uygulama sonucu elde edilen verilerin analizinde t testi, tek yönlü varyans (ANOVA) analizi, Scheffe testi, Dunnett?s C testi analiz teknikleri kullanılmıştır. Ayrıca değişkenler arasındaki ilişkiyi ve yordama düzeyini belirlemek amacıyla Pearson Korelasyon Katsayısı Hesaplama ve Basit Doğrusal Regresyon Analizi kullanılmıştır. Çalışma sonucunda korelasyon katsayısı hesaplamasına (r=0,68) göre ilköğretim kurumlarında yöneticilerin iletişim becerileri ile kurumların örgütsel değerleri arasında orta düzeyde, pozitif yönlü ve anlamlı bir ilişkinin olduğu anlaşılmaktadır. Ayrıca yapılan basit doğrusal regresyon analiz sonucunda (R=0,68, R2=0,48, F=399,74, p<.01) yöneticilerin iletişim becerilerinin örgütsel değerlerin anlamlı bir yordayıcısı olduğu görülmektedir. Yani örgütsel değerlere ilişkin toplam varyansın %48?inin ilköğretim kurumlarındaki yöneticilerin iletişim becerileriyle açıklanabildiği söylenebilir. This research has studied the communication skills which have been focused for a long time through organizational and administrative processes and the relationship of organizational values which is one of the popular subjects in recent years. In this study, it is aimed to determine the level of the possible relationships between organizational values of primary schools, managers? communication skills and organizational values, communication skills according to primary education institutions teachers' perceptions. In relational screening model, the population of this study is the teachers working in primary schools under Ministry of National Education. The target population includes the teachers working at primary schools in province of Erzincan in the 2012-2013 academic years. According to figures from the provincial education directorate, the target population includes 520 primary school teachers, 635 secondary school teachers. 210 primary school teachers and 252 secondary school teachers have been selected by stratified sampling method. In order to determine managers? communication skills level the
Collections