Ortaokul 3. sınıf matematik dersinde uygulanan öğrenci takımları başarı bölümleri tekniğinin öğrencilerin akademik başarısı ve tutumuna etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ortaokul 3.sınıf öğrencilerinin istatistik ve olasılık konusunun öğretiminde işbirlikli öğrenme yönteminin öğrenci takımları başarı bölümleri tekniğinin akademik başarı, tutum ve kalıcılığını mevcut öğretimle karşılaştırmaktır.Çalışma Erzurum ili Yakutiye ilçesindeki bir ortaokulda yapılmıştır. Araştırmada ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışmada bir deney grubu ve bir kontrol grubu yer almıştır. Deney grubunda 11 kız 9 erkek ve kontrol grubunda 13 kız 12 erkek öğrenci bulunmaktadır.Veri toplama araçları olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen güvenirliği Cronbach Alpha ile hesaplanarak 0,811 olarak bulunan akademik başarı testi, Ural (2007) tarafından güvenirliği ve geçerliliği araştırılan matematik tutum ölçeği ön test son test olarak uygulanmıştır. Çalışmadan altı hafta sonra başarı testi kalıcılık testi olarak kullanılmıştır.Verilerin analizinde ÖTBB tekniğini ön test son test karşılaştırmak için eşleştirilmiş t-testi ve ÖTTB tekniği ile mevcut yöntemi karşılaştırmak için ise bağımsız t-testi kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi olarak p değeri 0.05 olarak alınmıştır.Verilerin analizi sonucunda ÖTBB tekniğinin öğrencilerin akademik başarısı, tutumları ve kalıcılıklarına katkıda bulunduğu tespit edilmiştir. ÖTBB tekniği ile mevcut yöntem arasında ise ÖTBB tekniği lehine anlamlı farklılıklar elde edilmiştir. This study aims to compare cooperative learning method that contains student teams achievement divisions (groups) with traditional teaching in terms of academic success, attitude and persistence in teaching statistics and probability subjects to secondary school 3rd classes (7th grade students).The study was performed in a secondary school of Yakutiye, a town of Erzurum. Pre-test and post-test controlled guasi-experimental design was applied in the study. The study is consisted of an experimental group and a control group. There are 11 female 9 male students in experimental group and 13 female 12 male students in control group. Academic achievement test developed by researcher, whose reliability is calculated by Cronbach Alpha and found 0.811, mathematics attitude scale whose reliability and validity are developed by Ural (2007) are used as a means of data collection tools, as pro-test and post-test. The achievement test was defined as a persistence test after six weeks later from the study.In the analysis of data, paired t-test was used to compare the student teams achievement divisions (STAD) technique with pre-test and post-test while independent t-test was used to compare STAD technique with traditional method. P value was accepted as 0.05 as a level of accuracy.It was concluded that STAD technique had a positive effect on students in terms of their academic success, attitude and persistence as a result of the data. Meaningful differences were obtained in favor of STAD technique between STAD technique and traditional method
Collections