6. sınıf sosyal bilgiler dersinde yer alan `Türkiye`de iklim bölgeleri` konusunun öğretiminde görsel materyalleri kullanmanın öğrenci başarısına etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma ortaokullarda Sosyal Bilgiler dersi coğrafya konularının öğretiminde, öğretim teknolojileri ve materyallerle desteklenen çağdaş öğretim yönteminin uygulandığı deney grubu ile geleneksel öğretim yöntemlerinin uygulandığı kontrol grubunun arasındaki başarı puanlarını sınamak amacıyla yapılmıştır. Böylelikle ortaokul 6. sınıf Sosyal Bilgiler dersinde öğretilen coğrafya konularının öğretiminde materyal kullanımının öğrencilerin başarısı üzerindeki etkisinin ne düzeyde olduğu ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır.Araştırmanın deneysel çalışması 2012-2013 eğitim ve öğretim yılı ikinci döneminde gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmanın örneklemi, Ağrı Merkez Yazılı Ortaokulu'nda aynı öğretmenin iki ayrı sınıfındaki 48 Ortaokul 6. sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmada 'Türkiye'de İklim Bölgeleri' konusu kontrol grubunda geleneksel öğretim yöntemiyle, deney grubunda ise görsel araç-gereçler kullanılarak işlenmiştir. Bu araştırmada ön test-son test kontrol gruplu desen uygulanmıştır. Elde edilen ön test- son test verilerinin çözümlenmesinde ilişkisiz t-testi kullanılmıştır.Anahtar Kelimeler: Coğrafya Öğretimi, Sosyal Bilgiler Öğretimi, Öğretim Yöntemleri, Görsel araç-gereçler, Türkiye'de İklim Bölgeleri This study was conducted to test achievement scores in teaching geography in Social Studies lesson between the experimental group that is applied in contemporary teaching methods supported by instructional technology and materials with the control group applied in the traditional teaching method. Thus, it has been studied to reveal what level of the effects of the use of instructional technology and materials on students' achievement in teaching of geography subjects in 6th grade Social Studies courses in secondary school.The experimental study of the research was conducted in the second term of 2012-2013 academic year. … 6th grade students in two differenrt classes of the same teacher in Ağrı Yazılı Secondary School have created the sample of this study. In the research,'the Climatic Regions in Turkey' was processed in the control group by using the traditional methods, while in the experimental group by using visual tools and materials. In this study, the pretest-posttest control group design was used. In analysis of the data obtained in pretest-posttest, unrelated t-test was used.Key Words: Geography Teaching, Social Studies Teaching, Teaching Methods, Visual Tools and Materials, the Climatic Regions in Turkey
Collections