Silence in foreign language learning: An analysis of students` risk taking behavior in an EFL classroom: Atatürk University ELT Department sample
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İşlek dil becerilerinin önemi ve Türkiye'de İngilizce eğitimindeki odak noktasının değişmesi nedeniyle daha iyi öğrenciler ve daha iyi bir öğretime olanak sağlayacak yöntemler bulmak için öğrencilerin sınıf içi davranışlarının araştırılmasına ihtiyaç vardır. Özellikle, sözlü üretimde risk almanın önemi birçok çalışmada belgelenmiştir. Bu çalışma İngilizceyi Yabancı Dil Olarak öğrenen öğrencileri ele almakta ve sınıfta risk alma ve sessizliğe yönelik tutumlarını açıklamaya ve analiz etmeye çalışmaktadır. Bu çalışmada, engelleyici faktörleri açıklamak için öğrencilerin sınıf katılımını inceleyen önceki çalışmalar detaylı bir şekilde değerlendirilmektedir. Bu çalışma, 36 soruluk anket ve röportaj kullanılarak yapıldı. İngilizce Öğretmenliği bölümünün bütün öğrencilerine anketler uygulandı ve sonra bu öğrencilerden on öğrenci mülakat yapılmak üzere seçildi.Bu çalışma sonucunda, katılımcıların birçoğunun risk alma ve sınıfta konuşmanın öneminin farkında olduğu ve sınıf katılımına karşı olumlu tutum sergiledikleri görülmüştür. İngilizceyi Yabancı Dil olarak öğrenen Türk öğrencileri için en engelleyici faktörler arasında öğretmenlerin dikkat gerektiren tutumları, endişe ve özgüven, anlam belirsizliğine yönelik hoşgörü faktörleri saptanmıştır . Bu çalışmanın bulgularına göre, Türkiye'de İngilizceyi Yabancı olarak öğreten öğretmenler, program planlamacıları ve idari kurulları için bir kaç öneri sunulmuştur.Anahtar Sözlükler: Yabancı Dil Sınıfında Sessizlik, Risk Alma Davranışı, Engelleyici faktörler Due to importance of productive skills and shift of focus in English education in Turkey, there is a need for investigating learners' classroom behavior to find out the ways that lead to better students and better teaching. In particular, significance of risk taking in oral production has been documented in many studies. The present study addresses Turkish EFL students and tries to explain and analyze their attitudes toward risk taking and silence in the classroom.In present study, previous studies that examined learners' classroom participation were closely reviewed in order to explain the inhibiting factors. This study was conducted using a 36-item questionnaire and an interview. All the students at the ELT department were surveyed using questionnaire, then, ten students majoring at ELT department were chosen for conducting an interview. The present study concluded that most of the participants are aware of the importance of risk taking and speaking up in the classroom and have positive attitude toward class participation. Teachers' demanding behavior, anxiety and self-esteem, and ambiguity tolerance were found to be the most inhibiting factors for Turkish EFL students. According to the findings of this study, we made a few recommendations for EFL teachers, program planners and administrative boards in Turkey.Key Words: Silence in foreign language classroom, Risk-taking behavior, Inhibiting factors
Collections