Antecedents and outcomes of self-determined engagement in Turkish efl classrooms: A mixed-method approach
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı yabancı dil olarak İngilizce öğrenen öğrencilerin öz-belirlemeci ders katılımının öncüllerini ve sonuçlarını bir öz-sistem motivasyonel gelişim çerçevesinde araştırmaktır. Modern bir motivasyon teorisine dayandırılan çalışmada, orta ölçekli bir Türk üniversitesinin yabancı diller yüksekokulunun hazırlık sınıflarında öğrenim gören 412 öğrenci ve rastgele seçilen 18 mülakat katılımcısıyla bir karma araştırma gerçekleştirilmiştir. Yapılan veri çeşitlemesi, öğrenme ortamı (algılanan özerklik desteği), özbenlik (temel psikolojik ihtiyaçlar), eylem (davranışşal, duygusal, ajansal-katkı sağlayıcı ve bilişsel katılım) ve sonuç (başarı ve derse devam) ile ilgili genel eğilimler açısından nicel ve nitel sonuçların birbiriyle uyum içinde olduğunu göstermiştir. Öğrenme ortamı, benlik, eylem ve sonuç arasında olduğu varsayılan yapısal modeller, öğrencilerin sınıf ortamına yönelik algılarının eylemde bulunmaya dönük içsel isteklerini arttırdığı ya da azalttığını, bunun da öğrencilerin İngilizce dersindeki başarılarına ve derse devam etmelerinde bütüncül bir etki yaptığına işaret etmiştir. Mülakatlardan elde edilen temalar da ders öğretim elemanının İngilizce sınıflarında bir motivasyon destekleyicisi olduğunu ve aynı zamanda öğrencilerin kendilerine dönük algılarında, çok boyutlu ders katılımlarında ve derse dönük olumlu sonuçlarında en önemli rolü oynadığını göstermiştir. Ders katılımının öncülleri ve sonuçları çerçevesinde, İngilizce öğrenen öğrencilerin motivasyonel benlik modelinin altında yatan yapılar hakkında detaylı sonuçlar sunan bu çalışma, ders katılımı ile ilgili birçok soruya önemli cevaplar vermiştir. Araştırma sonuçları, öğrencilerin ders katılımını artırmayı veya sınıflarında birçok motive olmamış yabancı dil öğrencisini motive etmeyi hedefleyen, yabancı dil olarak İngilizce öğretmekle sorumlu olan kişiler için öneriler getirmiştir. The purpose of this study was to explore antecedents and outcomes of English as a Foreign Language (EFL) learners' self-determined classroom engagement within a self-system model of motivation process development framework. Grounded on the modern motivation theory, Self-determination theory (Deci & Ryan, 1985), a mixed-method research was conducted with 412 EFL learners answering self-report questionnaires and randomly chosen 18 interviewees in preparatory classes of a foreign languages vocational school at a medium-scaled Turkish university. Data triangulation showed that quantitative and qualitative findings were consistent with one another according to general tendencies about context (perceived autonomy-support), self (basic psychological needs), action (behavioural, emotional, agentic and cognitive engagement) and outcome (achievement and attendance) variables. The hypothesized path models among context, self, action and outcome, highlighted that learners' perceptions of classroom social context facilitate or undermine their intrinsic desires to act, which in turn have a substantial impact on their achievement and attendance in English language course. Themes from the interviews also underscored that course teacher is a motivation supporter in EFL classrooms and plays a pivotal role in learners' self-related ideas, multidimensional classroom engagement and positive outcomes in English course. By presenting details on underlying structures of EFL learners' motivational self-systems within antecedents and outcomes of classroom engagement framework, it provided significant insights into many questions about classroom engagement. The findings of the study have implications for those in charge of English as a foreign language teaching who want to foster learners' engagement more or have to cope with a high number of unmotivated language learners in their classrooms.
Collections