Show simple item record

dc.contributor.advisorGünel, Murat
dc.contributor.authorArli, Emine Evrim
dc.date.accessioned2020-12-03T15:13:21Z
dc.date.available2020-12-03T15:13:21Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/56878
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme Yaklaşımının (ATBÖ) uygulandığı fen bilimleri sınıflarında mevsimlik tarım işçisi konumundaki çifte dezavantajlı öğrencilerin ünite tabanlı fen başarılarına ve üst bilişsel becerilerinin gelişmesi üzerine etkisini araştırmaktır. Yarı deneysel desen ve karma araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırmada amaçsal ve uygun örnekleme yöntemiyle seçilen Şanlıurfa ilinin Siverek ilçesinde kırsal kesimde dezavantajlı öğrencilerin bulunduğu bir ilköğretim okulunda aynı öğretmenle öğrenim gören üç farklı 6. sınıf öğrencileri ile 2010-2011 eğitim öğretim yılının bahar döneminde gerçekleştirilmiştir. Rastgele olarak bu sınıflardan biri karşılaştırma ikisi uygulama grubu olarak belirlenmiştir. Karşılaştırma grubu öğrencileri derslerini öğretmenin her zamanki pedagojisine uygun olarak işlerken, uygulama grubu öğrencileri ise araştırma sorgulama temelli aktivitelerle ilgilenerek süreç sonunda konuyu bir alt sınıftaki öğrencilere anlatan bir mektup yazmışlardır. Çalışma `Madde ve Isı` ünitesinde uygulanmıştır. Çalışmada ölçme aracı olarak çalışmanın başında ve sonunda uygulanan ünite tabanlı fen başarı testi ve öğrencilerin yazmış oldukları mektuplar kullanılmıştır. Araştırmanın nicel verilerinin analizinde Mann Withney U testi, nitel verilerinin analizinde One Way Anova kullanılmıştır. Araştırma sonuçları ATBÖ yaklaşımının dezavantajlı öğrencilerin ünite tabanlı fen başarılarının ve yazılı argümanlara dayalı üst bilişsel becerilerinin karşılaştırma grubu öğrencilerine kıyasla istatistiksel anlamlı düzeyde artmasınısağladığını göstermiştir.Anahtar Kelimeler: Argümantasyon, argümantasyon tabanlı bilim öğrenme, üst bilişsel beceriler, yönlendirilmiş araştırma sorgulama ve dezavantajlı öğrenciler, mevsimlik tarım işçileri.
dc.description.abstractScience literacy encompasses conceptual understanding of science concepts and science process skills as well as perspectives and attitudes toward science and how science works. Our education system put heavy emphasizes on content understanding but very little on skills. Thus, enhancing disadvantaged student groups such as seasonal agricultural workers' science literacy skills including content understanding becomes more challenging. By considering the multifaceted nature of science teaching on students' knowledge and skills, this current research study investigates the impact of argument based science inquiry implementation on seasonal agricultural worker students' conceptual science understanding and thinking skills. The analyses of data collected from 69 students in rural Sought East Region of Turkey yielded that argument based science inquiry approach significantly enhanced disadvantaged students' conceptual science understanding and thinking skills.Key Words: Seasonal Agricultural Workers, Disadvantaged Students, Science Education, Argument Based Science Inquiry, Science Literacy, Thinking Skills, Science Process Skills, Writingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleArgümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımının (ATBÖ) mevsimlik tarım işçisi konumundaki dezavantajlı öğrencilerin akademik başarıları ve düşünme becerilerine etkisi
dc.title.alternativeThe impacts of argumentation based science inquiry approach on seasonal agricultural worker students' academic achievement and thinking skills
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmArgumentation based science learning
dc.subject.ytmArgumentation
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmScience lesson
dc.subject.ytmSeasonal workers
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmMetacognitive skills
dc.identifier.yokid10034860
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid356832
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess