Using EPOSTL (European Portfolio for Student Teachers of Languages) to foster reflective teaching skills of pre-service teachers in Turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Hizmet öncesi öğretmen eğitiminde önemli olan teori ve uygulama arasındaki boşluğu doldurmaktır. Son yıllarda bu boşluğu doldurmak için önerilen yansıtıcı öğretim, akademik çalışmalarda kendine önemli bir yer bulmaktadır. Yansıtıcı düşünmenin uygulama ve uygulama üzerine yansıtma şansı sunarak hem hizmet öncesi hem hizmet sonrası öğretmenlerin mesleki olarak gelişimini sağladığı genel olarak kabul gören bir görüştür. Fakat, nasıl yansıtıcı düşünüleceği sorusunun cevabı henüz tatmin edici bir şekilde verilmediğinden yansıtıcı düşünmeyi öğretmen eğitiminde kullanmak hem öğretmenler hem öğretmen eğitmenleri için zor görülmektedir. Aslında, bu sorunun cevabını verebilmek için günlük yazma, gözlem ve video-kayıtları gibi bazı teknikler önerilmiştir. Fakat bu tekniklerin bazı zayıf yanlarının ve zorluklarının olduğu kabul edilmektedir. Bu yüzden bu çalışma yansıtıcı düşünmeyi sağlamak için başka bir tekniğin- the EPOSTL mümkün olup olmadığını bulmaya çalışmaktadır. Bu çalışma öğretmen adaylarının EPOSTL'ın yansıtıcı düşünme aracı olarak kullanılmasına yönelik düşüncelerini araştırarak EPOSTL'ın yansıtıcı düşünme için yararlı olup olmadığını ve EPOSTL'ın zorluklarını bulmaya çalışmaktadır. Öğretmen adaylarının bu görüşlerini saptamak için öncelikli olarak EPOSTL'ın uygulanması gerekmektedir. Bu yüzden EPOSTL, Atatürk Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği 3. sınıf öğrencilerinden 24 tanesi ile Özel Öğretim Yöntemleri II dersinde uygulanmıştır. Uygulamadan sonra, hem açık uçlu hem de kapalı uçlu sorulardan oluşan bir anket öğrencilere dağıtılmıştır. Ayrıca bu öğrencilerden 8'i ile mülakat gerçekleştirilmiştir. Böylece hem nitel hem nicel veri elde edilmiştir. Nicel veri Windows SPSS 2000 programı ile nitel veri de araştırmacı tarafından kodlanarak analiz edilmiştir. Sonuçlar öğretmen adaylarının EPOSTL'ın yansıtıcı öğretim becerilerini geliştirmek için kullanılmasına oldukça pozitif yaklaştıklarını göstermektedir. Öğretmen adaylarının EPOSTL ile ilgili düşünceleri şu şekilde özetlenebilir: EPOSTL öğretmen adaylarının öğretimlerindeki zayıf ve güçlü yanlarının farkında olmalarını sağlamıştır. EPOSTL iyi bir öz-değerlendirme ve yansıtıcı düşünme aracıdır. EPOSTL, Özel Öğretim Yöntemleri dersinin etkililiğini arttırmıştır. EPOSTL hem öğretim hem de dil becerilerinin gelişiminde etkilidir. In pre-service teacher education, it is important to fill the gap between theory and practice. In recent years, reflective teaching being suggested to fill this gap has found a crucial place in academic studies. It is generally agreed that reflection helps both pre-service and in-service teachers to develop professionally by presenting a chance of practicing and reflecting on the practice. However, using reflection in teacher education seems to be difficult for both teachers and teacher trainers as the question how to reflect has not been answered in a satisfactory way yet. In fact, there have been some suggested techniques for reflection such as journal writing, observation and video-recordings. However, it is accepted that these techniques have some challenges and weaknesses. Hence, this study tries to find out if it is possible to use another technique-the EPOSTL (European Portfolio for Student Teachers of Languages) for fostering reflective teaching skills. It tries to determine if the EPOSTL is useful for reflection and what the challenges of it are by investigating pre-service teachers' views on using the EPOSTL as a tool for reflection. In order to determine these views of pre-service teachers, it was needed to implement the EPOSTL. Therefore, the EPOSTL was implemented with 24 pre-service teachers in the course of Methodology II. The participants were junior class of English Language Teaching Department at Atatürk University. After the implementation, a questionnaire consisting of both open and close-ended questions was handed out to these student teachers. Moreover, interviews were conducted with 8 of these student teachers. Thus, both qualitative and quantitative data were collected. The quantitative data was analyzed by Windows SPSS 2000 program and qualitative data was analyzed by content analysis. The results showed that student teachers were highly positive about using the EPOSTL in order to develop reflective teaching skills. The student teachers' views on the EPOSTL can be summarized as follows: EPOSTL helped student teachers be aware of their teaching strengths and weaknesses. It was a good way of self-assessment and reflection. EPOSTL increased the effectiveness of the Methodology courses. EPOSTL was useful in developing both pedagogic and linguistic skills.
Collections