Maddenin yapısı ve özellikleri ünitesinin öğretiminde iki farklı işbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin akademik başarıları ve epistemolojik tutumları üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; Fen ve Teknoloji dersinde yer alan `Maddenin Yapısı ve Özellikleri` ünitesinin öğretiminde, işbirlikli öğrenme modelinin uygulanmasında kullanılan okuma-yazma-uygulama, jigsaw II ve geleneksel öğretim yöntemlerinin öğrencilerin akademik başarıları, epistemolojik tutumları ile fen ve teknoloji dersine karşı tutumlarının etkisini tespit etmeye yöneliktir. Bu çalışmanın örneklemi, 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Erzurum ili Horasan ilçe merkezinde MEB'e bağlı bir Ortaokulun yedinci sınıfının farklı üç şubesinde öğrenim görmekte olan toplam 60 öğrenciden oluşmaktadır. Bu şubelerden biri okuma-yazma-uygulam yöntemin uygulandığı Okuma-Yazma-Uygulama Grubu (OYUG, n=20); ikincisi jigsaw II yönteminin uygulandığı Jigsaw Grubu (JG, n=20) ve üçüncüsü geleneksel öğrenme yönteminin uygulandığı Kontrol Grubu (KG, n=20) olarak belirlenmiştir.Araştırmada veri toplama aracı olarak Ön Bilgi Testi (ÖBT), Akademik Başarı Testi (ABT), Epistemolojik Tutum Ölçeği(ETÖ) ve Fen ve Teknoloji Tutum Ölçeği (FTTÖ) kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler için tanımlayıcı istatistikler, ANOVA, ANCOVA ve çoklu karşılaştırma testleri (LSD ile Bonferroni) kullanılarak değerlendirilmiştir. Sonuç olarak; `Maddenin Yapısı ve Özellikleri` ünitesinin öğretiminde okuma-yazma-uygulama yöntemi, geleneksel öğretim yöntemine göre akademik başarıyı ve epistemolojik tutumu artırmada daha etkili olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca araştırmada uygulanan yöntemlerin, öğrencilerin fen ve teknoloji dersine karşı tutumları bakımından istatistiksel olarak anlamlı derecede farklılık oluşturmadığı sonucuna varılmıştır. The purpose of the this study is to detect the impact of traditional teaching method along with methods and reading-writing –application methods used in the cooperative learning model on academic achievements and epistemological behaviors of the students and remaining of the learning and science and technologic behaviors in the teaching of the unit of the structure and features of the matter involved in seventh class science and technology course; and to determine students ideas about this study.This study was carried out with the participation of a total 60 students attending to the seventy class of the school of national educational ministry in town of Horasan of Erzurum in the 2013-2014 teaching year. One of these groups was reading-writing –application group (n = 20), the other group was jigsaw II group (n=20) and another one was control group (n=20) applied traditional method.In research, as data collection instruments Pre-Knowledge Test (PKT), Academic Achievement Test (AAT), Science and Technology Attitude Scale (STAS) and Epistemological Behaviors Scale (EBS) were used. The data obtained from the study were assessed by using descriptive statistics, one way ANOVA, one way covariance test analysis ANCOVA and post hoc tests (LSD and Bonferroni).According to these results, in the teaching of the unit of the structure and feature of the matter, in the method of reading-writing application was found more successful than traditional teaching methods in the increasing of academic achievement. In addition, it was concluded that there was no significant different in term of students' attitudes towards science and technology courses of the applied research methods.
Collections