Lise-1 düzeyindeki öğrencilerin modsal betimlemeleri tanıyıp öğrenme amaçlı yazmada kullanmalarının fizik dersi dalgalar ünitesindeki akademik başarıya etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Fizik eğitimi alanında öğrenme amaçlı yazma araştırmalarındaki çalışmaların sınırlılığı ve öğrencilerin ortaöğretim fizik dersindeki akademik başarı yetersizlikleri göz önüne alındığında öğrenme amaçlı yazmanın akademik başarıya olan etkisi araştırıldığında bu alanda çalışmalara ihtiyaç olduğu görülmektedir. Bu çalışmada modsal betimlemeleri tanıyıp kullanmanın, envanter hazırlamanın ve mektup yazma aktivitesi yapılmasının lise 1 fizik dersi dalgalar ünitesindeki akademik başarıya etkisi incelenmiştir. Çalışma bir fizik öğretmeninin görev aldığı lisede, 1. sınıf öğrencisi 515 öğrencinin rastgele iki gruba –uygulama ve kontrol grubu- atanması ile fizik dersi dalgalar ünitesinde yapılmıştır. Uygulama grubu üniteden bağımsız olarak modsal betimlemeleri 2 aşamalı olarak tanıma, envanter hazırlama ve ünite ile ilgili olarak öğrenme amaçlı mektup yazma aktivitelerini gerçekleştirmişlerdir. Ünite ile ilgili olarak iki grubu birbirinden ayıran fark uygulama grubunun ev ödevi olarak yapmış oldukları mektup yazma aktivitesidir. Veri toplama aracı olarak ön ve son testler, modları tanıma aşamaları ve hazırlanan envanterler kullanılmıştır. Ön ve son testlerden elde edilen verilerin analizinde deney ve kontrol gruplarının başarı puanlarının karşılaştırılmasında bağımsız örneklemler için t testi uygulanarak incelenmiştir. Sonuç olarak kontrol ve uygulama grubu arasında anlamlı bir farkın olduğu görülmüştür. Modsal betimlemeleri tanımanın, envanter hazırlamanın ve mektup yazmanın öğrencilerde olumlu tutum geliştirdikleri bulunmuştur. When the limited studies of writing to learn research in the field of physics education and the inadequacies of the students'academic achievement in physics class are considered and also writing to learn effects on academic achievement is investigated it seems that studies in this area are needed to be carried out. In this study the recognising and using mode description,preparing inventory and letter writing activities effects on unit of waves in physics class has been analysed. The study has been applied by assigning 515 first grade students to 2 groups randomly-treatment and control-in unit of waves in physics class at high school that a physics teacher has worked. Treatment groups have carried out the activities of recognition as a 2 step descriptions of mode and inventory preparation regardless of the unit.In addition they have performed letter writing activities to learn in relation to the unit. The difference between two groups is that letter writing activity has been done as homework by treatment group in relation to the unit.Pre-and-post tests, the stage of recognizing modes and prepared inventories have been used as a means of data collection. T test has been applied to analyze data obtained from pre and post tests, to compare the achievement scores of treatment and control groups and, independent samples. As a result there is a significiant difference between treatment and control groups. It appeared that recognizing of mode descriptions,preparing inventory and letter writing activities have positive effects on students' attitudes.
Collections