Öğretimsel videoların İngilizce öğretmen adaylarının akademik başarılarına etkisi ve uygulamaya yönelik görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada öğretimsel videoların öğretmen adaylarının Temel BilgisayarEğitimi (TBE) dersi kapsamında anlatılan MS Word ve MS Excel konularındakibaşarılarına etkisinin belirlenmesi ve öğretimsel videoların derslerde kullanımınayönelik görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.Çalışmada araştırma modeli olarak son test kontrol gruplu tam deneyselaraştırma modeli kullanılmıştır. Araştırma grubu, 2013-2014 eğitim öğretim yılındaDicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliğinde eğitimgören ve Temel Bilgisayar Eğitimi dersini alan 42 öğretmen adayından oluşmaktadır.Öğretmen adaylarının akademik başarılarını ölçmek amacıyla MS Word ve MS Excel'de belirlenmiş dersler sonucunda öğrenilmesi beklenen hedef davranışların yer aldığıçalışma yaprakları kullanılmıştır. Deney grubunun görüşleri belirlemede anket formukullanılmıştır.Araştırmanın sonuçlarına göre, deney grubundaki öğretmen adaylarınınöğretimsel videoları, öğrenmeye katkısı, bireyselleştirilmiş öğrenme olanağı sağlaması,motive edici olması gibi yönlerden olumlu buldukları sonuçlarına ulaşılmıştır. Ayrıcaöğretimsel videoların öğretmen adaylarının akademik başarılarına olumlu katkıdabulunduğu ortaya çıkmıştır. The purpose of this research is to investigate the effects of instructional videoson candidate teachers' achievements and their views on these videos. The randomizedpost-test only control group design of experimental designs of quantitative researchmethods. The study groups of this research consisted of freshman students (n=21control; n=21 treatment) studying English Teacher Training Program at DicleUniversity Ziya Gökalp Education Faculty in 2013-2014 spring semester. The groupmembers were assigned the control and treatment groups with regard to their gender andprevious semester computer course achievement levels.The work sheets, which contained MS Word and MS Excel performanceindicators were used as data collection tool for, investigate the achievement level ofcandidate teachers. Besides, a questionnaire form was used to collect candidateteachers' views on instructional videos.According to the results of this research the treatment group consideredinstructional videos as contributed their learning, providing individualized learning andmotivated them to learn. Furthermore instructional videos increased candidate teachers'achievement levels in MS Word and MS Excel.
Collections