Mobil artırılmış gerçeklikle anatomi öğreniminin tıp öğrencilerinin akademik başarıları ile bilişsel yüklerine etkisi ve öğrencilerin uygulamaya yönelik görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı mobil artırılmış gerçeklik (MAG) ile anatomi öğreniminin tıp öğrencilerinin akademik başarıları ile bilişsel yüklerine etkisini ve öğrencilerin uygulamaya yönelik görüşlerini belirlemektir. Bununla birlikte çalışmada akademik başarı, bilişsel yük ve algı arasındaki ilişkiler ortaya çıkarılmıştır. Çalışma sürecinde karma yöntemlerden açıklayıcı desen kullanılmıştır. Amaçlı ve rastgele örnekleme yöntemiyle seçilen çalışmanın örneklemi, Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi 2. sınıfta öğrenim gören 70 (34 deney grubu, 36 kontrol grubu) öğrenciden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak akademik başarı testi, bilişsel yük ölçeği, anket ve görüşme formu kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre, deney ve kontrol grubu arasında akademik başarı ve bilişsel yük açısından anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir. MAG uygulamalarının kullanıldığı deney grubundaki öğrenciler kontrol grubundaki öğrencilere göre daha başarılı ve bilişsel yüklerinin de daha düşük olduğu ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin MAG ile öğrenmeye yönelik görüşlerinin ise olumlu düzeyde olduğu belirlenmiştir. Özellikle, öğrenciler MAG ile öğrenmenin gerçeklik hissi oluşturduğunu, konuyu somutlaştırdığını, derse karşı ilgiyi artırdığını, esnek bir öğrenme ortamı sağlayarak bireysel çalışmalarında faydalı olduğunu vurgulamışlardır. Son olarak MAG ile öğrenmeye yönelik algıyla akademik başarı arasında pozitif yönde orta düzeyde anlamlı bir ilişki ortaya çıkmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre, anatomi eğitiminde MAG uygulamalarının kullanılması etkili ve verimli bir öğrenme sağlamaktadır. Bu nedenle MAG uygulamalarının anatomi eğitimiyle bütünleştirilmesi faydalı olacaktır. The aim of the study is to determine the effects of learning anatomy via mobile augmented reality (MAR) on medical students' academic achievement, cognitive load, and views toward implementation. Correlations between academic achievement, cognitive load, and perception will also be examined. Explanatory design with mixed methods was applied. The purposive, random sample consisted of 70 sophomore students, 34 in an experimental and 36 in a control group, studying medicine at Ataturk University. As data collection tools, an academic achievement test, cognitive load scale, questionnaire, and interview form were used. Results showed significant differences between groups in terms of academic achievement and cognitive load. The experimental group, which used MAR applications, reported higher achievement and lower cognitive load. Students' views toward MAR based learning were highly positive. Students especially emphasized how MAR based learning generated sense of reality, materialized the subjects, increased interest in the lesson, and was beneficial for individual study by providing a flexible learning environment. Lastly, a positive correlation between academic achievement and perception toward learning with MAR was determined. In conclusion, MAR based anatomy learning is effective and efficient for students. For this reason, it would be beneficial for MAR applications to be incorporated in anatomy education.
Collections