7. sınıf Türkçe dersi `Bildirme ve dilek kipleri` konusunun öğretiminde animasyon destekli 5E modelinin başarı, kalıcılık ve tutuma etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, yedinci sınıf Türkçe dersi `bildirme ve dilek kipleri` konusunun öğretiminde animasyon destekli 5E yönteminin öğrencilerin başarı, derse yönelik tutum ve görüşlerine etkilerini incelemektir.Araştırma, 2014-2015 Eğitim-Öğretim yılının 1. döneminde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Erzurum ili Palandöken ilçesinde bulunan ortaokulda toplam 60 yedinci sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Deney grubu ve kontrol grubu 30'ar kişiden oluşmaktadır.`Bildirme ve dilek kipleri konusu` deney grubunda animasyonlarla zenginleştirilmiş 5E yöntemine uygun olarak hazırlanmış etkinliklerle, kontrol grubunda ise mevcut eğitim sistemi uygulanarak işlenmiştir. Araştırmada nitel ve nicel yöntemlerin bir arada kullanıldığı karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmada verilerin elde edilmesi amacıyla Kişisel Bilgi Formu, Dil Bilgisi Başarı Testi, Türkçe Dersine Yönelik Tutum Ölçeği, Dil Bilgisi Dersi Teknolojik Araçların Kullanımı, Öğrenci Görüşme Formu, Bilgisayar Destekli Dil Bilgisi Öğretimi Öğrenci Görüşme Formu, Dil Bilgisi Etkinlikleri Tutum Anketi, Dil Bilgisi Dersi Animasyon Kullanımı Öğrenci Görüşleri Formu, Dil Bilgisi Dersi Öğretmen Görüşleri Formu araçlarından faydalanılmıştır. Uygulamada elde edilen nicel verilerin analizinde parametrik (t-testi ve varyans analizi) ile betimsel istatistiki işleler olan frekans ve yüzde kullanılmıştır. Görüşme formlarından elde edilen verilerin analizinde ise içerik analizi tekniği kullanılmıştır.İstatistiksel verilerin çözümlenmesi ile deney ve kontrol gruplarının başarı durumlarının arttığı, fakat bu iki yöntem karşılaştırıldığında animasyonlarla zenginleştirilmiş 5E yönteminin mevcut programa göre başarı üzerinde daha etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Tutum ve öğrenci görüşlerinden elde edilen bulgulara göre animasyonlarla zenginleştirilmiş 5E yöntemi uygulanan öğrencilerin dil bilgisi konularına yönelik tutumlarında anlamlı düzeyde etkili olduğu, öğrencilerin bu uygulamaları yaparken daha aktif olduğu ve dil bilgisinden zevk aldıkları anlaşılmıştır. The aim of this study is to investigate the effects of animated 5E method on the success, attitude and opinions towards the course in the teaching of 'subjunctive and indicative moods' subject of 7th grade Turkish course.The study was conducted with 60 seventh grade students of a state-run secondary school in Palandöken district of Erzurum during the first semester of 2014-2015 academic year. The experimental group and the control group consist of 30 students each.Subjunctive and indicative moods were taught at experimental group with activities enhanced through animations suitable for 5E method; on the other hand the same subjects were taught at control group with current teaching method. The study employs mixed method in which both qualitative and quantitative methods are used together.As data collection tools, Personal Information Form, Language Proficiency Level Test, the Sacale of Attitudes towards Turkish Course, the use of technological devices in grammar course, Student Interview Form, Student Interview Form for Computer Assisted Grammar Teaching, the Scale of Attitudes towards Grammar Activities, Student Interview Form for the Use of Animation in Grammar Courses, Teacher Interview Form for Grammar Courses have been used. In the quantitative analysis of the data, parametric analyses (t-test and regression analysis) have been employed as well as frequency and percentage which are descriptive computations. Content analysis has been used in order to analyze the data of the interviews.Data analysis has revealed that the level of academic success has increased for both groups, yet the comparison of the methods revealed that 5E method enhanced with animations are more effective than the current programme. According to the findings obtained from attitude scales and student opinions, 5E method enhanced with animations have a significant effect on students' attitudes towards grammar topics; and students enjoy grammar and they are more active while doing these activities.
Collections