İşbirlikli öğrenme yöntemlerinin çemberin analitik incelenmesi konusunda akademik başarıya, kalıcılığa etkisi ve sınıf içi yansımaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı; işbirlikli öğrenme modelinin Öğrenci Takımları Başarı Bölümleri (ÖTBB) ve Birlikte Öğrenme (BÖ) yöntemleri ile geleneksel öğretim yönteminin Çemberin Analitik İncelenmesi konusunda ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının akademik başarılarına, edinilen bilgilerin kalıcılığına etkisini belirlemek ve uygulanan yöntemler hakkında katılımcıların görüşlerini yansıtmaktır. Çalışmada karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın nicel kısmı, yarı-deneysel yapıda ön test-son test kontrol gruplu desene göre tasarlanmıştır. Ayrıca öğrencilerin işbirliğine dayalı öğretim yöntemine göre düzenlenen öğretime ilişkin görüşlerinin belirlenmesinde nitel araştırma yöntemlerinden görüşme ve gözlem teknikleri kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini bir devlet üniversitesinin ilköğretim matematik öğretmenliği bölümü normal ve ikinci öğretim programının 3.sınıfına kayıtlı 76 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmacının görevli olduğu devlet üniversitesinde uygun örnekleme yöntemi kullanılarak çalışma grubundaki öğrenciler belirlenerek deney ve kontrol grupları oluşturulmuştur.Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen başarı testi, modül testler, yarı yapılandırılmış görüşme formu, öz değerlendirme formu ile gözlem formları kullanılmıştır. Araştırma 2 deney 1 kontrol grubu olmak üzere 3 sınıfta gerçekleştirilmiştir. Bu grupların birincisinde ÖTBB yöntemi, ikincisinde BÖ yöntemi, üçüncüsünde ise geleneksel öğretim yöntemi kullanılmıştır. Nicel verilerin analizi için tanımlayıcı istatistikler, t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), Kruskal Wallis, Mann Whitney-U ve LSD çoklu karşılaştırma testi kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde ise betimsel ve içerik analizinden faydalanılmıştır.Sonuç olarak; ÖTBB ve BÖ yöntemlerinin geleneksel öğretim yöntemine göre öğrencilerin akademik başarıları ve bilgilerin kalıcılığı üzerinde daha etkili olduğu görülmüştür. Öğrencilerin akademik başarıları üzerinde ÖTBB yönteminin, edinilen bilgilerin kalıcılığında ise BÖ yönteminin daha etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Yapılan içerik analizleri sonucu deney gruplarındaki öğrencilerin ilk kez uyguladıkları işbirlikli öğrenme yöntemlerini benimsedikleri ve faydalı buldukları anlaşılmıştır. Ayrıca öğrenciler iletişim becerilerinin ve sorumluluk duygularının arttığını, öğrendikleri bilgilerin daha kalıcı olduğunu ve meslek hayatlarında bu yöntemleri uygulamak istediklerini belirtmişlerdir. The aim of this study is to determine the effects of Student Teams Achievement Divisions (STAD) and Learning Together (LT) methods of cooperative learning model and the conventional methods on academic achievement and retention of the knowledge leraned in the subject of Analytic Examination of the Circle of candidates of primary school mathematics teaching and to reflect the opinions of participants.Mixed research methods are used in this study. The quantitative part of the study is designed according quasi-experimental to pre-test, post-test design with controll group. Besides interview and observaion techniques of qualitative ethod are used in detrmining the opinions of the students about the courses arranged according to cooperative learning. the sampling of the study is formed by the 76 students in normal and evening education groups of 3rd grade in primary school mathematics teaching department at a state university. Since the researcher works at the same state university, an appropriate sampling method is used in determination of the students in the study groups and the experimental and controll groups are formed by these students. The achievement test formed by the researcher, module tests, semi-structured interview form, self assessment form, and observation forms are used as data collection tools in the study. The study is held with 2 experimental and 1 controll groups in tottally three classes. STAD method is used in the first group, LT is used in the second group, and the conevtional methods are used in the third group. Descripitve statistics, t-test, one way variance analyses (ANOVA), Kruskal Wallis, Mann Whitney-U and LSD multiple comparison tests are used in the analyses of quantitative data.Consequently, it is seen that STAD and LT methods are more effective on academic achievement of the students and the retention of the knowledge. It is also seen that STAD is more effective on academic achievement and LT is more effective on retention. As a result of the content analyses it is understood that the students in the experimental groups embrace the cıooperative methods that they experience the first time and think that they are useful. Besides, the stuednts state that their communication skills and senses of responsibility are incereased, the knowledege they learned is more persistent, and they would like to use these methods in their future professional life.
Collections