The sources of demotivation of english language teaching students in speaking classes
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı Türkiye'deki İngilizce Öğretmenliği öğrencilerinin konuşma derslerindeki başlıca motivasyon kaybı/eksikliği etkenlerini incelemek ve onların konuşma derslerindeki motivasyon kaybı kaynaklarına ilişkin algılarını ortaya koymaktır. Daha net bir ifadeyle, bu çalışma aşağıdaki araştırma sorularına cevap bulmayı amaçlamaktadır:1. Türkiye'deki İngilizce Öğretmenliği öğrencilerinin konuşma derslerindeki başlıca motivasyon kaybı etkeni öğretmen midir?2. Erkek ve kız öğrenciler arasında konuşma derslerindeki motivasyon kaybı etkenlerine ilişkin algıları açısından anlamlı bir farklılık var mıdır?3. Türkiye'deki İngilizce Öğretmenliği öğrencilerinin konuşma derslerindeki başlıca motivasyon kaybı etkeni nedir?Çalışmanın katılımcıları Gazi Üniversitesi ve Atatürk Üniversitesinde lisans öğrenimine devam etmekte olan toplam 158 İngilizce Öğretmenliği öğrencisidir. Çalışmanın veri toplama aracına gelince, basit bir dille yazılmış üç boyut ve 41 maddeden oluşan bir anket kullanılmıştır. Bu ölçek öğrencilerin, İngilizce'nin yabancı dil olarak öğretildiği bir ortamda, İngilizce konuşmada karşılaştıkları motivasyon kaybı etkenlerine ilişkin algılarını incelemek üzere oluşturulmuş, puanların 1'den 5'e sıralandığı 5'li Likert ölçeğidir. İfade edildiği gibi, üç boyuttan oluşmaktadır: öğretmen, öğrenci ve öğretme/öğrenme ortamı. Toplanan veriler nicel olarak analiz edilmiştir. Verilerin analizi için, birinci araştırma sorusunun cevaplandırılması amacıyla İngilizce konuşmadaki üç motivasyon kaybı etkeninin karşılaştırılması amacıyla bir çoklu-değişkenli varyans analizi kullanılmıştır. Öğretmenin başlıca motivasyon kaybı etkeni olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Kız ve erkek öğrenciler arasında algıları açısından anlamlı farklılıklar olmadığı da tespit edilmiştir. Post-hoc karşılaştırma testinde, öğretme/öğrenme ortamının temel motivasyon kaybı etkeni olduğu tespit edilmiştir. Çalışmadan elde edilen bu bulgulardan öğretmen yetiştirmede, müfredat geliştirmede ve dil değerlendirmesinde yararlanılabilir. The aim of this study is to investigate the main demotivating factors in English Language Teaching (ELT) students' speaking classes in Turkey and to figure out their perceptions of the sources of demotivation in speaking classes. To be more specific, the current study aims to find answers to the following research questions:1. Is the teacher the most demotivating factor in speaking classes of the ELT students in Turkey?2. Is there any significant difference between male/female students regarding their perceptions of the demotivating factors in speaking classes?3. What is the most demotivating factor in speaking classes for the ELT students in Turkey?Participants of the study were totally 158 language learners who were B.A. students in both Gazi University and Atatürk UniversityAs for the instrument of the study, it was a questionnaire with three constructs and 41 items in which a simple language was used. It was a five-point Likert scale, from 1 to 5, for students in order to investigate their perceptions of the demotivating factors which they confront with in speaking English in EFL context. As mentioned, it is composed of three main constructs: teachers, learners and teaching-learning context. The collected data underwent quantitative analyses. In order to analyze the data, a multivariate analysis of variances was run to compare the three English speaking demotivating factors in order to probe the first research question. It was concluded that the teacher was not the main demotivating factor. It was also found that there were no significant differences between male/female students regarding their perceptions. In the post-hoc comparison tests, it was revealed that the teaching-learning context was the main demotivating factor. These findings of this study can be used for teacher training, curriculum development, and language assessment.
Collections