An investigation into pre-service teachers` perspectives about the effectiveness of the internship program and their visions about their future teaching
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Hizmet öncesi öğretmen eğitiminde teori ve uygulama arasında denge sağlamak uzun zamandır tartışılan bir konu olmuştur. Hizmet öncesi öğretmen eğitimi uygulamalarının kalitesi değişkenlik göstermektedir ve öğretmenlik uygulamasının uzunluğu ve danışmanlığın etkililiği gibi değişkenlere bağlıdır. Bu çalışma Atatürk Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi Bölümünde verilmekte olan öğretmen yetiştirme programının hizmet öncesi öğretmenler tarafından nasıl algılandığını araştırmaktadır. Hizmet öncesi öğretmenler üniversite eğitimlerinin son yılında `Stajyer Öğretmen` olarak belirlenen okullarda görev almaktadırlar. Bu süre zarfında haftalık olarak mesleki gelişim aktivitelerinde yer almaktadırlar. Bu yıllardır süre gelen bir uygulamadır. Fakat bu uygulamanın etkililiği üzerine çok fazla bilgi bulunmamaktadır veya hiç yoktur. Bu yüzden bu çalışma hizmet öncesi öğretmenlerin öğretmen yetiştirme programının etkililiğine olan bakış açılarını incelemektedir. Çalışmanın katılımcıları Atatürk Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi Bölümü son sınıf öğrencileridir. Katılımcılarlar kapalı uçlu sorular içeren bir anket uygulanmış vekatılımcıların 8 tanesi ile de görüşme yapılmıştır. Bu sayede hem nicel hem de nitel veri toplanmıştır. Nicel veriler SPSS 2000 programı kullanılarak, nitel veriler ise içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın bulguları hizmet öncesi öğretmenlerin kendilerine sunulan öğretmen yetiştirme programının etkililiği hakkında olumlu olduğunu göstermektedir. Bu tez ayrıca çalışmanın anahtar bulgularından yola çıkarak Eğitim Fakültesine öğretmen kalitesini artırma konusunda tavsiyeler sunmaktadır. Achieving a balance between the theoretical and practical components of pre-service teacher education has been a long debated issue. The quality of pre-service teacher practicum vary, and are dependant on various such as the duration of the practicum and the quality of the mentoring and feedback. This study investigates an Internship Program offered at the Department of English Language Teaching at Ataturk University and its perceived effectiveness by the pre-service teachers. As an `Intern Teacher`, pre-service teachers spend their final year of academic education working at selected schools with a mentor. Throughout the year they participate in weekly professional development sessions. However there is no information about the effectiveness of the Internship Program that is offered to pre-service teachers. Hence, this study tries to find out the perceptions of pre-service teachers on the effectiveness of the Internship Program that they are offered in their final academic year. The participants were final year students of English Language Teaching Department at Ataturk University. A questionnaire with close-ended questions was conducted with the participants. Then interviews with 8 of them were conducted. Hence, both quantitative and qualitative data were collected. Quantitative data were analyzed by SPSS 2000 and qualitative data were analyzed by using content analysis. The results showed that pre-service teachers were quite positive about the effectiveness of the Internship Program that they were offered. This thesis also makes recommendations based on the study's key findings and these recommendations may be of interest to the Department of Education in improving teacher quality.
Collections