Bilgisayar destekli matematik dersinin mathematica yazılımı ile işlenmesine yönelik durum çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmayla, bilgisayar destekli matematik öğretimi platformlarından biri olan Wolfram Programlama Dili (WPL) ile geliştirilen Mathematica yazılımının öğrencilerin matematik dersine yönelik görüşlerindeki etkilerinin neler olabileceğini belirlemek amaçlanmıştır.Çalışma, nicel ve nitel araştırma yaklaşımlarını içeren bir durum çalışmasıdır. Araştırma örneklemi Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümü 3. Sınıf ikinci öğretim öğrencilerinden oluşmaktadır. Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi dersi Mathematica yazılımı kullanılarak bir dönem olarak işlenmiş ve anket formunun likert tipi sorularıyla nicel veriler, anket formunun açık uçlu soruları ve görüşme rehberi ile nitel veriler elde edilmiştir.Araştırma sonunda verilerden elde edilen bulgulara bakıldığında, Mathematica yazılımı ile işlenen derslerin öğrencilerin matematiğe karşı görüşlerinde olumlu bir değişim meydana getirdiği ve bu görüş değişimlerinin genel olarak cinsiyet ile bir ilişkisi olmadığı görülmüştür. By the help of this research, it is aimed to determine the effect of the software Matematica developed by Wolfram Programming Language (WPL) which is one of the platforms of computer supported mathematics instruction on students' opionions about mathematics. This study is a case study that includes the quantitative and qualitative research approaches. Research sample is formed by 3rd grade evening education students in Atatürk University Kazım Karabekir Faculty of Education Primary School Mathematics Teacher Department. Computer Supported Mathematics Instruction Class is covered for one semester by using software Matematica and at the end of the semester, in order to determine the effect of software Matematica on students' opinions towards mathematics, questionnaire form and interview form have been applied. Quantitative data are obtained by likert type questions in questionnaire form and qualitative data are obtained by interview form and open ended questions in questionnaire form. At the end of the research, examining findings obtained from data, it has been found out that, lessons covered with the software Matematica has changed opinions of the students towards mathematics in a positive way and this opinion changes are not related with the gender in general.
Collections