5E modelinin 6. sınıf dil bilgisi öğretiminde başarıya, akademik motivasyona ve kalıcılığa etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı 5E modeliyle dil bilgisi öğretiminin ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin başarılarına, akademik motivasyonlarına ve hatırlama düzeylerine olan etkilerini değerlendirmektir. Çalışmanın deneysel uygulaması için 6. sınıf dil bilgisi konularından sıfat ve sıfat tamlamaları konusu örneklem olarak belirlenmiştir.Araştırmada ön test - son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma yapılan çalışma grubu, 2014- 2015 eğitim-öğretim yılının bahar döneminde Bayburt il merkezinde bulunan, MEB'e bağlı Bayburt Ortaokulu'ndan seçilmiştir. Söz konusu okulun 6. sınıf öğrencilerinden yansızlık ölçütlerine göre belirlenen 6/C ve 6/D şubesinde öğrenim gören toplam 39 öğrenci, araştırmanın çalışma grubunu meydana getirmektedir. Araştırmada 6/C sınıfı deney, 6/D sınıfı ise kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Toplam dört hafta süren uygulama süreci sonunda hem nicel hem de nitel veriler elde edilmiştir. Nicel veriler Başarı Testi, Akademik Motivasyon Ölçeği ile; nitel veriler Deney Grubu Görüşme Formu ve hem deney hem de kontrol gruplarında uygulanan Gözlem Formu ile elde edilmiştir.Araştırmada, veri toplama araçları yardımıyla elde edilen verilerin analizinde SPSS 15.0 paket programı kullanılmıştır. Veri analizinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, madde analizi, açımlayıcı faktör analizi, bağımlı gruplar için t-testi, bağımsız gruplar için t-testi, tekrarlı ölçümler için tek faktörlü varyans analizi, karışık ölçümler veya tekrarlı ölçümler için iki faktörlü Anova, Pearson Momentler Çarpımı korelasyon analizi, Ki-Kare analizi gibi teknikler kullanılmıştır. Deney grubu öğrencilerinin 5E modeline ilişkin görüşleri ve gruplara ait gözlem formları içerik analizi yöntemi ile değerlendirilmiştir.Araştırma neticesinde 5E modeliyle dil bilgisi öğretiminin öğretmen kılavuz kitabında yer alan etkinliklere göre gerçekleştirilmiş öğretim faaliyetlerine göre öğrencilerin başarı, akademik motivasyon ve hatırlama düzeylerini artırdığı, öğrenci gözlem ve görüşme formlarının da bunu desteklediği sonucuna ulaşılmıştır. The aim of this study is to evaluate the effects of 5E model on the achievements, academic motivation, and the level of recalling of 6th grade students. From 6th grade issues, adjective and adjective clause have been determined as paradigm for experimental application of the study. Control group with pre-test-post-test experimental design has been used in the study. The group of research has been selected from Bayburt Secondary School affiliated to MEB, located in the center of Bayburt province in spring semester of 2014-2015 academic year. Total of 39 students determined from 6th grade students taken education in 6/C and 6/D of the mentioned school with respect to neutrality criteria have comprised the study group. In the research 6/C grade has been identified as experimental group while 6/D grade as control group. Both quantitative and qualitative data has been obtained at the end of a time duration of 4 weeks. Quantitative data has been obtained by Achievement Test and Academic Motivation Scale; qualitative data has been acquired by experimental group interview form and observation form applied to both experimental and control group.In the study SPSS-10 pack program used in the analysis of data obtained by data collection tools. In the data analysis techniques such as frequency, percent aritmetic mean, standard deviation, item analysis, explanatory factor analysis, t-test for independent groups, paired variables t-test, one-way Anova for repeated measures and two-way Anova for mixed and repeated measures, person correlation coefficient and chi-square have been employed. Opinions of students of experimental group, related to 5E model, and observation forms belonging to groups have been interpreted by descriptive analysis method which is one of qualitative methods.It has been concluded that the grammar teaching by 5E model has improved the achievement, academic motivation and recalling levels of students with regard to teaching activities in accordance with activities in the teacher guidance book and observation and interview form of students have supported the conclusion.
Collections