`Alan ölçme` öğretiminde basamaklı öğretim yönteminin etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Basamaklı Öğretim Yönteminin 6.sınıf matematik dersi `Alan Ölçme` öğretiminde öğrencilerin bilişsel ve duyuşsal gelişimlerine etkisini incelemektir. Araştırmanın bilişsel boyutunda incelenen özellikler akademik başarı, bilişsel öğrenme düzeyi ve problem çözme becerisidir. Duyuşsal boyutta incelenen özellikler ise matematik dersine yönelik tutum ve başarı güdüsüdür.Çalışma, 2014-2015 eğitim öğretim yılında Erzurum ilinde bir devlet ortaokulunda 6.sınıf düzeyinde öğrenim gören 107 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Öntest-sontest eşleştirilmiş kontrol gruplu yarı deneysel desenin kullanıldığı bu araştırmada 6.sınıflardan biri deney ve ikisi kontrol sınıfı olarak belirlenmiştir. Deney grubunda Basamaklı Öğretim Yöntemi, kontrol-1 ve kontrol-2 gruplarında ise mevcut öğretim programına dayalı öğretim uygulanmıştır.Basamaklı Öğretim Yönteminin öğrencilerin bilişsel gelişimlerine etkisini belirlemek için araştırmacı tarafından geliştirilen başarı testi, bilişsel öğrenme düzeyi testi ve problem çözme beceri testi kullanılmıştır. Bununla birlikte Basamaklı Öğretim Yönteminin öğrencilerin duyuşsal gelişimlerine etkisini belirlemek için Nazlıçiçek ve Erktin (2002) tarafından hazırlanan tutum ölçeği ve Umay (2002) tarafından hazırlanan başarı güdüsü ölçeği kullanılmıştır. Ayrıca yöntem uygulamalarına yönelik öğrencilerin görüşlerini belirlemek amacıyla deney grubundan seçilen sekiz öğrenciyle yarı yapılandırılmış görüşme gerçekleştirilmiştir.Araştırmadan elde edilen nicel verilerin analizinde Kolmogorov Smirnov-Z testi, bağlantılı örneklemler için t testi, Wilcoxon İşaretli Sıralar testi, tek yönlü ANOVA, Kruskal Wallis H-testi ve Mann Whitney U testi kullanılmıştır. Nitel veriler ise betimsel analiz tekniği ile incelenmiştir.Araştırmanın tüm sonuçları birlikte değerlendirildiğinde Basamaklı Öğretim Yönteminin öğrencilerin hem bilişsel hem de duyuşsal gelişimleri üzerinde mevcut öğretim programına dayalı öğretime göre olumlu yönde daha etkili olduğu belirlenmiştir. Nitel veri analizinden elde edilen bulguların bu sonuçları desteklediği görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Basamaklı Öğretim Yöntemi, alan ölçme öğretimi, başarı, bilişsel öğrenme düzeyi, problem çözme becerisi, tutum ve başarı güdüsü. The purpose of this research is to examine the effect of the Layered Curriculum Method on the students' cognitive and affective developments in the teaching of `Area Measurement` of the 6th grades' mathematics lesson. Properties that are examined in the research's cognitive dimension are academic achievement, levels of cognitive learning and problem solving skill. Properties that are examined in the research's affective dimension are attitudes towards mathematics and achievement motivation.The research was carried out with 107 sixth grade students who studied in a state secondary school located in Erzurum at 2014-2015 academic years. The quasi-experimental research design with a pre- and post-test and a paired control group was used in the study. One of the 6th grades was determined as experimental group; the other two classes were determined as control groups. Students in the experimental group were taught according to the Layered Curriculum Method, while in control groups students were taught based on the current teaching program.Academic achievement test, levels of cognitive learning test and problem-solving skills test which were developed by the researcher were used for examining students' cognitive development. The mathematics attitudes scale which was prepared by Nazlıçiçek ve Erktin (2002) and achievement motivation scale which was prepared by Umay (2002) were used for examining students' affective development. Eight students were selected out of the experimental group and semi-structured interviews were conducted with each of these students to determine opinions of students about the method.Kolmogorov Smirnov-Z test, Paired Samples t-test, Wilcoxon Signed Ranks-test, one-way ANOVA, Kruskal Wallis H-test and Mann Whitney U- test were used to analyze the quantitative data. Qualitative data were analyzed by descriptive analysis.When all the results of research are evaluated together, it is indicated that Layered Curriculum Method is more effective than the teaching based on the current teaching program on both the cognitive and affective development of students. It was found that the findings obtained from qualitative data analysis supported these conclusions.Key Words: Layered Curriculum Method, area measurement, achievement, levels of cognitive learning, problem solving skill, attitude, achievement motivation.
Collections