Ortaokul 8. sınıflarda hücre bölünmeleri konusunun öğretiminde 5E öğrenme modelinin öğrenci başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, hücre bölünmeleri konusunun öğretiminde yapılandırmacı öğrenme kuramına dayalı 5 E modeline uygun öğrenme ortamını, geleneksel öğrenme ortamıyla karşılaştırarak öğrencilerin başarılarına olan etkisini incelemektir.Çalışmada, ön test-son test kontrol gruplu yarı-deneysel desen kullanılmıştır. Kontrol grubunda geleneksel yöntem kullanılırken, deney grubunda 5E modeli uygulanmıştır. Öğrencilerin başarı seviyelerini ölçmek için HBBÖT, HBBST ve HBBİT hazırlanmıştır.Araştırmanın örneklemini; 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Erzurum ili, Pasinler İlçesi, Pasinler Ortaokulu 8A ve 8C sınıflarında öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Geleneksel yöntemle öğrenim gören kontrol grubu 23 öğrenciden, 5E modeli ile öğrenim gören deney grubu öğrencileri de 23 öğrenciden oluşmaktadır. Sınıflar rastgele deney ve kontrol grubu olarak ayrılmıştır. Uygulama 10 hafta sürmüştür. Verilerin analizinde Bağımsız ve Bağımlı İki Örnek T Testi ile Mann Whitney U-Testi kullanılmıştır. Araştırma verileri SPSS 21.0 paket programı ile analiz edilmiştir.Bulgular, yapılandırmacı yaklaşıma dayalı 5 E modelinin uygulandığı deney grubunun başarı ortalamasının, geleneksel öğretimin uygulandığı kontrol grubunun başarı ortalamasından daha yüksek olduğunu göstermektedir. Bunun yanında sonuçlar, yapılandırmacı yaklaşıma dayalı 5 E modelinin uygulandığı deney grubundaki kalıcılığın, geleneksel öğretimin uygulandığı kontrol grubundaki kalıcılıktan daha yüksek olduğunu da göstermektedir. Cinsiyet faktörünün başarı ve kalıcılık için etkili olmadığı da görülmüştür.Bu sonuç, yapılandırmacı yaklaşıma dayalı 5E modelinde öğrencilerin, ilgilerine göre hazırlanan öğrenme sürecinde aktif olmasıyla ilgilidir. Diğer bir sebep ise 5E öğrenme modelinin bilginin yapılandırılmasına olanak tanımasıdır.Anahtar Kelimeler : 5 E öğrenme modeli, yapılandırmacılık, hücre bölünmeleri The main purpose of this study was to compare the effectiveness of 5 E model based on constructivist theory approach over traditionally designed students in cell division learning to middle scholl, 8th grades students.The study was designed with a quasi-experimental style by applying pre-tests and post-test to the groups. The classes were randomly assigned as control and experimental groups. Students in the control group were instructed by traditionally designed whereas students in the experimental group were taught by the instruction based on 5 E model. In order to measure the academic success level of students, the HBBÖT, HBBST and HBBİT were prepared.The sample of the study was made up students of Pasinler Middle School's 8A and 8C classes in Pasinler which is district of Erzurum in 2015-2016 academic year. The control group with the traditional teaching method consisted of 23 students; and the experimental groups with the 5 E model consisted were composed of 23 students too. The classes were randomly assigned to experimental and control groups. The application attended 10 weeks.Independent and Paired T Tests and Mann Whitney U-Test were used to analyze the quantitative data. The data which was obtained from the research were analysed with SPSS 21.0 packet program.The results indicated that statistically there was a high rate of increase in the success of the experimental group students than the success of the control group students. In addition the results indicated that statistically there was a high rate of increase in the permanent of the experimental group students than the permanent of the control group students too. But, the factor of sex was not effective on students' learning success and permanence.This result is related to learning process which is prepared according to their interest makes them active with 5 E model which was based on the constructivist approach. Another cause of result is that 5 E model enable configure of information.Keywords : 5 E model, constructivist theory, cell divisions
Collections