Biyoloji öğretiminde bilgisayar destekli 7E modelinin sekizinci sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı Fen ve Teknoloji dersinde `Canlılar ve Enerji İlişkileri` ünitesinin bilgisayar destekli 7E model öğrenim yöntemi ile öğretilmesinin 8. sınıf öğrencilerinin akademik başarısına etkisini belirlemektir. Çalışmada yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, 2012-2013 öğretim yılında Erzurum ili Oltu ilçesinde bulunan ilköğretim okulunda öğrenim gören 8. sınıf öğrencilerinden seçilmiştir. Araştırmanın 15'i deney grubu ve 17'si kontrol grubu olmak üzere toplam 32 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırma 3 hafta sürmüş, konu analiz testi ön test ve son test olarak kullanılmıştır. Elde edilen veriler, SPSS 20 programı ile çözümlenmiştir. Veri analizi sürecinde ilişkili örneklemler için t- testi, ilişkisiz örneklemler için t- testi, kovaryans analizi (ANCOVA) uygulanmıştır. Ön test sonuçlarına göre grupların eşit olduğu gözlenmiştir. Son test sonuçları değerlendirildiğinde akademik başarı açısından deney ve kontrol grubu arasında anlamlı bir farkın olmadığı saptanmıştır. Fakat araştırmada son test puan ortalamaları, bilgisayar destekli 7E öğrenme modeli eğitiminin uygulandığı deney grubu öğrencilerinin akademik başarılarının kontrol grubundan yüksek olduğunu göstermiştir.Anahtar Kelimeler: Bilgisayar destekli 7E öğrenme modeli, biyoloji öğretimi, fen ve teknoloji dersi The aim of this study is to investigate the effectiveness of teaching `Living and Energy unit` with computer based 7E learning method on 8th grade students' academic achievements in science and technology class. Quasi-experimental design was used in the study. The participants were selected among the 8th grade students of a primary in the academic year of 2012-2013 in Oltu district of Erzurum province. The study was conducted with the participations of a total of 32 students of whom 15 were in experimental group; 17 in control group. The study was applied in 3 weeks and `Subject Analysis Test` were used as pre-test and post-test. Gathered data from students were analyzed by SPSS 20 software. In the process of data analysis, independent-sample t test, paired-sample t test and ANCOVA were used. According to pre-tests, it is observed that the groups were equal. When the data from the post- tests were evaluated, it was determined that there were no significant difference between the experimental and control groups in terms of academic achievements. However, in the study post-test mean scores are indicated that the academic achievement of students in the experimental group carried on computer based 7E learning model are higher than than control group.Keywords: Computerbased 7E model learning, biologyteaching, science and technology class.
Collections