Elektriğin iletimi ünitesinin öğretiminde grup araştırması ve animasyonların etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; Fen Bilimleri dersinde yer alan ''Elektriğin İletimi'' ünitesinin öğretiminde grup araştırması yöntemiyle öğretimin, animasyonla öğretimin ve MEB'deki mevcut programa öğretimin öğrencilerin akademik başarılarına, fen bilimleri dersine karşı tutumlarına, bilgilerin kalıcılığına olan etkilerini tespit etmektir.Bu çalışmanın örneklemini 2014-2015 eğitim-öğretim yılı 2. döneminde Van ili Tuşba ilçe merkezindeki Atatürk Ortaokulunun altıncı sınıfında bulunan 62 öğrenci oluşmaktadır. Bu şubelerden biri mevcut öğretim yönteminin uygulandığı Kontrol Grubu (KG, n=22) ikincisi grup araştırması yönteminin uygulandığı Grup Araştırması Grubu (GAG, n=20) ve üçüncüsü de animasyonla öğretim yönteminin uygulandığı Animasyon Grubu (AG, n=20) olarak belirlenmiştir.Araştırmada veri toplama aracı olarak Akademik Başarı Testi (ABT), Kalıcılık Testi (KT), Grup Araştırması Görüş Ölçeği (GAGÖ), Animasyon Görüş Ölçeği (AGÖ), Fen Bilimleri Tutum Ölçeği (FBTÖ) kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler tanımlayıcı istatistikler, öğrenci görüşlerinin frekans ve yüzdeleri, ANOVA , ANCOVA ve çoklu karşılaştırma testlerinden Least Significant Difference (LSD) kullanılarak değerlendirilmiştir.Sonuç olarak ''Elektriğin İletimi'' ünitesinde animasyonla öğretimin akademik başarı açısından grup araştırması ve mevcut programdaki öğretime göre anlamlı düzeyde farklılık gösterdiği bulunmuş, öğrencilerin fen bilimleri dersine karşı tutumlarında ve bilgilerin kalıcılığında gruplar arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Ayrıca grup araştırması ve animasyonla öğretim hakkında öğrenciler olumlu görüş bildirmişlerdir. Anahtar Sözcükler: İşbirlikli Öğrenme, Grup Araştırması Yöntemi, Animasyonla Öğretim Yöntemi, Mevcut Program, Fen Bilimleri Tutumu, Kalıcılık, Elektriğin İletimi. The aim of this study is to detect the effects of using group investigations, teaching by animations, according to current program learning ways in the students academic achievements, the attitudes of students against science and the retention of knowledges.This study was carried out with the participation of a total 62 students attending to the sixth class in town of Tuşba of Van at Ataturk Middle School in the second term of 2014-2015 teaching year. One of these groups was the application of the according to current teaching Control Group (CG, n=22), the second group was applied Group Investigation Group (GIG, n=20) and the third group also determined as Animation Group (AG, n=20) which was applied teaching by animation.In this research, as data collection instruments Academic Achievement Test (AAT), Retention Test (RT), Group Investigation Opinion Scale (GIOS), Animation Opinion Scale (AOS), Science Attitude Scale (SAS) were used.The data obtained from the study were assessed by using descriptive statics, one way ANOVA, one way covariance test analysis ANCOVA and Least Significant Difference (LSD), percentage scores and frequency of students opinions.According to these results, it was conducted that, teaching by animation has more significant different than group investigation and according to current program teaching ways. Also, ıt was conducted that there has no significant difference in students attitude against science, retention of the knowledge. By the way, students stated their positive opinions for group investigation and teaching by animations.Keywords: Cooperative Learning, Group Investigation Method, Teaching by Animation Method, Current Program, Science Attitude, Retention, Transmission Electricity.
Collections