Sosyal bilgiler öğretiminde eğitsel müzik kullanımının öğrencilerin akademik başarıları ve derse yönelik tutumları üzerindeki etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmada `Sosyal Bilgiler Öğretiminde Eğitsel Müzik Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarıları ve Derse Yönelik Tutumları Üzerindeki Etkileri` incelenmiştir. Bu amaçla İstanbul ilinin Beykoz ilçesinde bulunan MEB'e bağlı bir ortaokulda öğrenim gören 68 altıncı sınıf öğrencisi çalışma grubu olarak belirlenmiştir. Sosyal bilgiler öğretiminde eğitsel müziklerden yararlanılan deney grubu ve öğretim programında yer alan etkinliklerle sosyal bilgiler öğretiminin yapıldığı kontrol grubunun akademik başarıları ve derse yönelik tutumları arasındaki fark, yapılan ön ve son testlerle belirlenmiş, sonuçlar öğrencilerle yapılan görüşmeler ve araştırmacı gözlemleriyle desteklenmiştir. Bunun için veri toplama araçları olarak akademik başarı testi, sosyal bilgiler tutum ölçeği, öğrenci görüşme formu ve araştırmacı gözlem formu kullanılmıştır. Araştırma hem nicel hem de nitel araştırma yöntemlerinin beraber kullanıldığı karma yöntem yaklaşımına göre tasarlanmıştır. Araştırmada nicel verilerin analizinde ilişkili ve ilişkisiz örneklemler için t testi kullanılmıştır. Nitel veriler ise yüzde, frekans ve doğrudan alıntılar yoluyla sunulmuştur. Araştırma sonucunda eğitsel müziklerle sosyal bilgiler öğretimi yapılan deney grubunun akademik başarı ve tutum puanlarının artış gösterdiği, tutum puanlarındaki artışın deney grubu lehine anlamlı fark içerdiği, ancak akademik başarı puanlarındaki artışın istatistiksel anlam taşımadığı tespit edilmiştir. Deney grubu öğrencileri, yapılan görüşmelerde eğitsel müziklerin ders başarısını, bilgilerin akılda kalıcılığını ve motivasyonunu artırdığı, eğlenceli bir öğrenme ortamı oluşmasını sağladığı yönünde ifadelerde bulunmuşlardır. Araştırmacı gözlemleri de öğrenci ifadelerini desteklemektedir.Anahtar Sözcükler: Eğitim Müziği, Eğitsel Müzik, Eğitsel Müziklerle Sosyal Bilgiler, Eğitsel ġarkı, Müzikle Öğretim, Sosyal Bilgiler. This study examines `The Effects of Using Educational Music in Social Studies Education on Student's Academic Success and Attitudes Towards the Class`. For this purpose, 68 sixth-grade students from a government-run middle school in Beykoz province of Istanbul were selected as the study group. The experiment group, in which the educational music was used to teach the class content, was compared against the control group, in which the class was thought with using regular teaching activities, in terms of their academic success and attitudes towards the class with using pre-tests and final tests and the results were supported with the researcher observations. Academic success test, social studies attitude scale, student interview forms, and researcher observation forms were used as data collection tools. The research was designed according to the mixed method approach, in which both quantitative and qualitative research methods were used. Independent- and paired-samples T-tests were used for analyzing the quantitative data. Qualitative data were presented with percentage, frequency, and direct quotation. The results showed that both academic success and attitude scores of the experiment group increased; the increase in attitude scores has statistical significance in favor of experiment group; and the increase in academic success scores does not have statistical significance. The students in the experiment group stated that educational music increased their success in the class, retention of knowledge, and motivation towards the class. They told that it also provided a fun class environment for learning. The observations of the researcher support the student interviews.Key Words: Educational Music, Educational Song, Teaching with Music,Social Studies, Social Studies with Educational Music
Collections