Raising critical intercultural awareness through creative drama in higher education EFL classes
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yaratıcı drama eğitimde profesyonel olarak son elli yıldır kullanılan etkili bir yöntemdir. Yaratıcı drama eğitim ve tiyatroyu ortak bir noktada buluşturarak, öğrenenlerin rol alıp, oyunlar oynayarak kendi öğrenmelerini yapılandırmalarına imkan tanır. Bunun yanı sıra, İngilizce farklı uluslardan insanların iletişime geçmesine katkıda bulunan uluslararası bir dildir. İngilizcenin bu uluslararası konumu ile beraber İngiliz kültürü Birleşik Krallık kültüründen daha fazlasını ifade etmekte ve bu durum yabancı dil olarak İngilizcenin öğretildiği sınıflarda ele alınması gereken kültür kavramını karmaşık hale getirmektedir. Bu amaçla, bu çalışma yabancı dil olarak İngilizce öğrenen öğrencilerin uluslararsılaşan dünyanın gerekliliklerini karşılayabilmek için yaratıcı drama yoluyla kültürlerarası eleştirel farkındalığa nasıl eriştiklerini incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmacı bu çalışmayı nitel verinin dokuz haftalık yaratıcı drama atölyeleri, yarı yapılandırılmış görüşmeler, katılımcı günlükleri ve öğretmen gözlemci yansıtıcı notları ile nicel verinin ise Chen and Starosta (2000) tarafından geliştirilen Kültürlerarası Duyarlılık ölçeği ile elde edildiği bir eylem araştırması olarak planlamıştır. Yaratıcı drama atölyeleri İngilizce Öğretmenliği Bölümü üçüncü sınıftaki 30 katılımcı ile uygulanmıştır. Nitel veri katılımcılara fırsat tanınırsa kültürlerarası eleştirel farkındalığa ulaşabileceklerini göstermiştir. Bu bağlamda nitel veriden her biri bir araştırma sorusuna cevap veren üç temel tema elde edilmiştir. İlk tema katılımcıların kültürlerarası eleştirel farkındalığa Bakhtin'in Ben ve Öteki'sini kullanarak, dramanın ikili doğasını deneyimleyerek, kendi kültürü ve hedef kültüre dönük bilgi edinerek, hedef kültüre karşı merak kazanarak ve sonunda her iki kültürün değerlerinin karşılaştırıldığı ve uyuşmazlıkların hoş görüldüğü üçüncü boyuta ulaştıklarını ortaya koymuştur. İkinci tema dramaya etkin, işbirlikçi ve yaratıcı/hayali doğası doğrultusunda bir eğitim aracı olarak değinmiştir. Son tema yaratıcı dramanın özgürleştirici doğası ile oluşturulan yansıtıcı boyuta yer vermiştir. Bu çalışmadan çıkarılacak bütünsel sonuç ise yabancı dil olarak İngilizce öğrenenlerin küreselleşen dünyanın şartlarına ayak uydurabilmeleri için kültürlerarası farkındalığa yönlendirilmesidir. Bu çalışmanın bulguları yaratıcı drama ile geleneksel sınıfların etkin ve yansıtıcı öğrenme ortamlarına dönüştürülebileceği ve böylece öğrenenlerin kendi öğrenme süreçlerini yapılandırması için seslerini duyurabilmelerine imkân vermesi gibi Türkiye bağlamında uygulamalarını ortaya koymuştur. Creative drama is an effective method used in educational classes for the last fifty years in a professional way. Bringing education and theatre to a common ground, creative drama enables learners to build their learning by taking roles and playing games. In addition, English language is gaining an international position faciliating people from different natinos to communicate. This international statue of English language makes the culture to be taught complicated in EFL classes because English culture means beyond the culture of UK. To this end, this investigation intends to explore how EFL learners could achieve critical intercultural awareness to meet the requirements of the internationalising world through creative drama. Researcher planned this study as an action research in which qualitative data were gathered through nine-week long creative drama workshops, semi-structured interviews, participant journals, and teacher observer reflection notes while quantitative data were collected through Intercultural Sensitivity Scale developed by Chen and Starosta (2000). Creative drama workshops were administrated with 30 participants in the third year class of ELT department. Qualitative data demonstrated that participants could achieve critical intercultural awareness if they were given the opportunity. In this sense, three major themes flourished from qualitative data and each of them provided answers to three research questions. The first theme underscored that participants could achieve intercultural awareness employing Bakhtin's self and other theory, experiencing duality of drama, gaining knowledge toward their culture and target culture, developing wonder toward target culture and finally accomplishing third space in which the values of both cultures were compared and conflicts were tolerated. The second theme addressed drama as an educational means through its active, collaborative and creative/imaginative nature. The last theme dealt with the reflective space generated by creative drama utilising its emancipatory nature. The overall conclusion drawn from this study referred to directing EFL learners for intercultural awareness so as to adapt themselves to the conditions of the globalising world. The findings of this study also presented implications for Turkish EFL context, such as transforming traditional classes into active and reflective learning environments through creative drama and thus enabling learners to raise their voices to build their own learning.
Collections