Students` and faculty members` perceptions of teaching and assessing pragmatic competence in EFL context
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, üniversite öğretim elemanlarının ve İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin dil eğitiminde edimbilimsel yeteneğin öğretilmesi ve değerlendirilmesi konusundaki algılarını, tutumlarını ve kişisel değerlendirmelerini araştırmaktır. Çalışma, karma araştırma deseni üzerine kurulmuştur. Katılımcılar, Türkiye'deki altı devlet üniversitesinde eğitim gören 554 yabancı dil öğrencisi ve bu üniversitelerde görev yapan 50 akademisyenden oluşmaktadır. Araştırmada nicel ve nitel veri toplama tekniklerinden yararlanılmıştır. Nicel veriler, öğrencilerden söylem tamamlama görevi ile akademisyenlerden anket yoluyla toplanmıştır. Araştırmanın nitel verileri ise, öğrenci ve akademisyenlerin cevapladıkları altı açık uçlu soruyla toplanmıştır. Veri çeşitlemesi, iki grup katılımcının da edimbilimsel yeteneğin öğretilmesi ve değerlendirilmesi konusundaki algılarına dayanarak nicel ve nitel verinin birbirini desteklediğini göstermektedir. Sonuçlar, neredeyse tüm katılımcıların, özellikle İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenme ortamlarında edimbilimsel yeteneğin öğretilmesi ve değerlendirilmesinin çok önemli olduğunu düşündüklerini göstermiştir. Katılımcılar, edimbilimsel yeteneğin, genel dil yeteneğinin önemli bir parçası olduğunu ifade etmişlerdir. Ayrıca, nitel sonuçlar, özellikle de Türkiye yabancı dil eğitim sistemini de içeren, edimbilimsel yeteneğin öğretimi ve değerlendirilmesinde de bazı temel sorunlar olduğunu göstermiştir. Edimbilimsel yeteneğin gelişmesi sürecinde karşılaşılan sorunlar arasında; mevcut eğitim sistemi, sınav şekli, ders anlatma tarzı, öğrencilerin genel dil yeteneği, dile karşı tutumları, düşük seviyedeki motivasyonları ve ilgisizlikleri ile akademisyenlerin öğretim şekli, hedef dildeki yetenekleri ve öğretme kabiliyetleri sıralanmıştır. Karşılaşılan sorunlara rağmen, birçok katılımcı, edimbilimsel yeteneğin dil eğitiminin bir parçası olması gerektiğinin altını çizmiş; ayrıca, mevcut sorunların olumsuz etkilerini azaltmak ve dil eğitiminin, özellikle de edimbilimsel yeteneğin öğretilmesinin etkinliğini artırmak için daha fazla çaba harcanması gerektiğini vurgulamıştır. Araştırma sonucunda, yabancı dil eğitiminde yer alan öğrenciler ve akademisyenler için bazı öneriler sunulmuştur. Üniversite seviyesindeki öğrencilerin ve akademisyenlerin edimbilimsel yeteneğin öğretilmesi ve değerlendirilmesi konusundaki algılarını nicel ve nitel olarak inceleyen bu çalışmanın, alanyazına edimbilimsel yetenek konusunda katkıda bulunması beklenmektedir. Çalışma, edimbilimsel yeteneğin önemi konusundaki farkındalığı artırarak dil eğitiminin iyileştirilmesine yardımcı olmayı amaçlamaktadır.Anahtar Kelimeler: Edimbilimsel yetenek, değerlendirme, algılar, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenme ortamı, üniversite seviyesi The purpose of this study was to investigate the perceptions, attitudes and self evaluations of EFL learners and faculty members regarding teaching and assessing pragmatic competence in foreign language education. The study was based on a mixed methods research design. The participants of the study were 554 EFL learners and 50 faculty members from six state universities in Turkey. The data were collected both quantitatively and qualitatively. The instruments for collecting quantitative data included a DCT that student participants were asked to complete and a questionnaire that the faculty members completed. In the qualitative phase of the study, both the student participants and the faculty provided answers to six open ended questions. Data triangulation revealed that qualitative and quantitative findings were mostly consistent with each other. The results revealed that almost all participants regarded pragmatics instruction and pragmatic assessment as an essential element especially in EFL context. Most participants expressed that pragmatic competence is a significant part of general language competence. The results also showed that there are some basic challenges in teaching and assessing pragmatic competence, especially including a critical assessment of foreign language education in Turkey. The existing education system, examination style, the way of language instruction, general language proficiency of students, their attitudes, low levels of motivation and sometimes their indifference as well as instructors' teaching style, their level of L2 proficiency and teaching abilities were among the points of criticism. Despite the possible challenges, most of the participants stressed that pragmatic competence should be an integral part of language education and further effort should be made in order to decrease the negative impacts of the challenges and to increase the efficiency of language education in general and pragmatic instruction in particular. The findings of the study present some implications for those who take part in the process of foreign language education, especially students and faculty members. Using qualitative and quantitative data to reflect the perceptions of students and faculty members at tertiary level, this study is expected to contribute to the existing literature related to pragmatic competence. It aims to help the betterment of foreign language education by raising awareness considering the importance of pragmatic competence.Key Words: pragmatic competence, assessment, perceptions, EFL context, tertiary level
Collections