Kabak kemane çalgısı için başlangıç düzeyinde bir çalışma sistematiği önerisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye'de kabak kemane eğitimi; Türk Musikisi Devlet Konservatuvarlarında, (üniversite düzeyinde) geleneksel anlayışla ve usta-çırak ilişkisi şeklinde verilmektedir. Kemane eğitiminde genelde T.R.T. repertuvarındaki türküler ve oyun havaları kullanılmaktadır. Ancak uygulamada kemane öğretimine ilişkin bir iki metot dışında basılmış herhangi bir metot çalışmasına rastlanmamaktadır. Bu araştırmanın amacı geleneksel bir Türk Halk Müziği çalgısı olan kabak kemanenin eğitimine Batıda ve ülkemizde kabul görmüş yaylı çalgı metotlarından yola çıkarak, (başlangıç düzeyinde) evrensel bağlamda bir metodolojik yaklaşım oluşturmak suretiyle, katkıda bulunmaktır. Bu araştırma, betimsel bir araştırma niteliği taşımakla birlikte araştırma sürecinde verilerin elde edilebilmesi için genel tarama modeli kullanılmıştır. Ayrıca metot incelemesi içerdiği için niteliksel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Veriler kaynak tarama ve görüşme formu ile elde edilmiş ve içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırmada en çok kullanılan yerli ve yabancı toplam on iki adet keman metodu, üç adet viyola metodu, dört adet viyolonsel, üç adet kontrbas, iki adet kamança ve son olarak ta bir adet kabak kemane metodu detaylı incelenmiştir. Tüm metotlarda ki ortak noktalar ve öğretim şekilleri incelenerek, kabak kemane çalgısının özellikleri de göz önünde bulundurularak, başlangıç düzeyinde bir sistematik oluşturulmuştur. Araştırma bu yönü ile geleneksel bir çalgı olan kabak kemaneyi evrensel bir boyuta taşımayı hedeflemiştir.Anahtar Kelimeler: Geleneksel Türk Müziği, Kabak Kemane, Metodoloji Kabak kemane education in Turkey is given in State Conservatories of Turkish Music (at university level) in a traditional way and based on master-apprentice relationship. Folk songs and varieties of different traditional dance music in the repertoire of T.R.T (Turkish Radio and Television Corporation) are generally used in the education of rebab. However, no printed method study except one or two related to the practical teaching of Kabak Kemane has been encountered. The aim of this study is to contribute to the education of Kabak kemane which is a traditional instrument of the Turkish Folk Music based on stringed instrument methods (at beginners' level) which are accepted in the west and in our country and by means of creating a universal and methodological approach. This study is a descriptive research and general survey model was used in order to acquire data in the process of research. Additionally, qualitative research method was used as the study involves method research. The data was acquired via survey and interview forms and subjected to content analysis. Local and foreign twelve commonly used violin methods, three viola methods, four cello methods, three contrabass methods, two Kamança methods and finally one Kabak kemane method were studied elaborately. Common points in all the methods and ways of teaching were studied and a systematic at beginners' level was built by taking the characteristics of the Kabak kemane into consideration. The study aims to bring the Kabak kemane into universal extent with this respect.Key Words: Traditional Turkish Music, Kabak Kemane, Methodology
Collections