Eğitsel oyunların Almanya`da yaşayan Türk çocuklarının Türkçe öğrenme başarılarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, eğitsel oyunların Almanya'da yaşayan Türk çocuklarının Türkçe öğrenme başarılarına etkisini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla 2015-2016 eğitim öğretim yılında, Federal Almanya'nın Bayern eyaletinde bulunan Nürnbeg Holzgarten Schule, Ziegelstein Schule, Erlangen Pestalozzi Schule, Erlangen Emmy Noether Gymnasium ve Auerbach Mittelschule'de Türkçe ve Türk kültürü dersine katılan öğrencilerden deney grubu (30 öğrenci) ve kontrol grubu (30 öğrenci) seçilerek toplam 60 öğrenciyle uygulama yapılmıştır. Rastgele (random) yoluyla belirlenen deney ve kontrol grubunda; öğrencilerin cinsiyetlerine, sınıf seviyesi ve sayılarına göre denklik sağlanmıştır. Araştırmada, deney grubundaki öğrencilere eğitsel oyunlarla Türkçe ve Türk kültürü dersi sunumu yapılmış; kontrol grubundaki öğrencilere ise uygulamadaki müfredata göre ders sunumu yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan ve 20 sorudan oluşan değerlendirme sınavı uygulamanın başında, uygulamanın sonunda ve kalıcılığı ölçmek için uygulamadan 30 gün sonra yapılmıştır. Ayrıca öğrencilerin eğitsel oyunlarla yapılan dersler hakkındaki tutumlarını belirlemek amacıyla eğitsel oyun tutum ölçeği uygulanmıştır. Veriler; gruplara ilişkin betimsel değerlerin puan ortalamaları arasındaki karsılaştırmalar SPSS 22 programında ilişkili örneklemler için t testi kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, eğitsel oyunlarla Türkçe ve Türk kültürü dersi sunumu yapılan grubun geleneksel ders sunumunun yapıldığı gruba oranla daha başarılı olduğu ve eğitsel oyun destekli ders sunumunun öğrenilen bilgilerin kalıcılığını sağladığı ve öğrencilerin derse karşı ilgilerini artırdığı gözlemlenmiştir.Anahtar Sözcükler: Türkçe ve Türk kültürü dersi, eğitsel oyun, ana dil öğretimi, yurt dışında Türkçe öğretimi, iki dillilik. This research was conducted to determine the effect of educational games on Turkish learning achievement of Turkish children living in Germany. For this purpose, the experimental group (30 students) participated in the Turkish and Turkish culture lessons in Nürnbeg Holzgarten Schule, Ziegelstein Schule, Erlangen Pestalozzi Schule, Erlangen Emmy Noether Gymnasium and Auerbach Mittelschule in the Federal Republic of Germany in 2015-2016 academic year and control group (30 students) were selected and a total of 60 students were practiced. In the experimental and control group determined by random; according to the gender of the students, class level and numbers. In the study, Turkish and Turkish culture lessons were presented to the students in the experimental group with educational games; the students in the control group were presented with lessons according to the curriculum in practice. It was conducted at the beginning of the evaluation test, which was composed of 20 questions, prepared by the researcher as a data collection tool in the research and at the end of the application and 30 days after the application to measure persistence. In addition, an educational game attitude scale was used to determine the attitudes of the students about the courses made with educational games. Data; comparisons between point averages of descriptive values for groups were analyzed using t test for related samples in SPSS 22 program. As a result of the research, it was observed that the group in which the Turkish and Turkish culture lessons were presented with educational games was more successful than the group in which the traditional course presentation was made, and that the educational game-supported course presentation provided the permanence of the learned information and increased the students'.Key Words: Turkish and Turkish Culture lesson, educational play, mother language education, teaching Turkish abroad, bilingualism.
Collections