Effects of task complexity and rhetorical mode on writing performance of EFL learners
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Görev tabanlı dil eğitimi ve bilişsel görev karmaşıklığı alan yazınına dayalı olarak gerçekleştirilen bu çalışma, görev karmaşıklığı ve anlatım türünün İngilizce yabancı dil öğrencilerinin dilbilimsel zorluk, tutarlılık, uyum ve genel yazma başarısı açısından yazma performansları üzerine etkisini incelemektedir. Bu çalışmada, üç anlatım türünde yazma çalışması yapıldı: betimsel, öyküleyici ve sebep-sonuç ilişkisi anlatım. Her anlatım türü için ise karmaşık ve basit diye tanımlanan iki adet yazma çalışması yapıldı. Öğrenciler, her anlatım türünde basit görevi, içerik ve süreç planlaması yapmaları için özel zaman (15 dakika) ayrılan stratejik görev öncesi planlamayı yaparak tamamladılar. Zaman sınırlaması olmadan görev esnasında plan eşliğinde yapılacak karmaşık görevleri için ise ne yazma görevlerini tamamlamak için zaman sınırlaması ne de plan yapmak için özel zamana sahiplerdi. Tekrarlanan ölçümler yöntemi kullanılan çalışmada veriler, 41 Türk İngilizce yabancı dil öğrencisinden toplandı. Her öğrenci üç anlatım türündeki iki görev için de bir yazma çalışması yaptı ve böylece, toplamda 246 yazma çalışması elde edildi. Yazma çalışmaları, dilbilgisel zorluk, sözcüksel zorluk ve uyum açısından bilgisayar programları aracılığıyla değerlendirildi. Analitik rubrik kullanan iki değerlendirici, tüm yazma çalışmalarını tutarlılık ve genel yazım kalitesi açısından inceledi.Tekrarlanan ölçümlerde iki yönlü MANOVA testi sonuçları, öğrenci yazma çalışmalarının anlatım türüne göre dilbilgisel ve sözcüksel karmaşıklık açısından anlamlı düzeyde farklılık gösterirken görev karmaşıklığı açısından herhangi bir fark olmadığını göstermektedir. Ayrıca, görev karmaşıklığı yalnızca bir uyum türü (referanssal uyum) üzerinde olumsuz etkiye sahipken anlatım türü uyum üzerinde orta seviyede etkiye neden olmaktadır. Tekrarlanan ölçümlerde iki yönlü ANOVA testi sonuçlarına göre, öğrencilerin yazma çalışmalarındaki tutarlılık, anlatım türünden ve görevin stratejik görev öncesi plan ya da zaman sınırlaması olmaksızın görev esnası plana göre uygulanmasından etkilenmemektedir. Ayrıca, tekrarlanan ölçümlerde iki yönlü ANOVA testi hem anlatım türünün hem de görev karmaşıklığının genel yazma başarısı üzerinde düşük seviyede etkisini göstermektedir. Görev karmaşıklığının dilbilimsel karmaşıklık üzerine etkisiyle ilgili bulgular, Bilişsel Hipotez'i destekler niteklikte değildir. Sonuçlardan yola çıkarak bu çalışma, yazma eğitimi ve değerlendirmesi ve görev tabanlı araştırmaya yönelik öneriler sunmaktadır. Anahtar Sözcükler: Görev tabanlı dil eğitimi, Görev karmaşıklığı, Anlatım türü, İngilizce yabancı dil öğrencileri, Yazma performansı, Dilbilgisel zorluk, Sözcüksel zorluk, Tutarlılık, Uyum, Genel yazma başarısı Based on task-based language teaching and cognitive task complexity literature, this study examined the effects of task complexity and rhetorical mode on EFL learners' writing performance in terms of linguistic complexity, coherence, cohesion, and overall writing quality. Three rhetorical modes were studied: descriptive, narrative, and cause-and-effect writing. For each rhetorical mode, two writing tasks described as complex and simple were performed. Students were required to conduct simple task in each rhetorical mode under strategic pre-task planning during which special time (15 minutes) was given to make a plan of content and process. For their complex task carried out through unpressured on-line planning, they had neither time-pressure to complete their writing task nor special time to make a plan. In the study following a repeated-measures design, data were collected from 41 Turkish EFL learners at tertiary level. Each student wrote an essay for the two tasks in three rhetorical modes; thus, a total of 246 essays were obtained. Essays were assessed by automated analysis tools for syntactic and lexical complexity, and cohesion. Using an analytic rubric, two trained-raters evaluated essays in terms of coherence and overall writing quality.Two-way repeated measures MANOVA tests revealed that although significant differences were seen in essays according to rhetorical mode, task complexity had no effect on the results of syntactic and lexical complexity. Furthermore, small to medium effect of rhetorical mode was observed on both types of cohesion whereas complexity of task had an adverse effect on just one of them (referential cohesion). According to two-way repeated measures ANOVA tests, coherence of students' writing was not influenced by the rhetorical mode and whether the task was performed under strategic planning or unpressured on-line planning. In addition, two-way repeated measures ANOVA tests indicated a small effect of both rhetorical mode and task complexity on overall writing quality results. The finding regarding effects of task complexity on linguistic complexity do not have any support for the Cognition Hypothesis. In the light of these results, this study proposes some implications for writing instruction and assessment and task-based research.Keywords: Task-based language teaching, Task complexity, Rhetorical mode, EFL learners, Writing performance, Syntactic complexity, Lexical complexity, Coherence, Cohesion, Overall writing quality
Collections