Show simple item record

dc.contributor.advisorBayraktar, Gökhan
dc.contributor.authorMacit, Onur
dc.date.accessioned2020-12-03T15:06:48Z
dc.date.available2020-12-03T15:06:48Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/56561
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Ağrı ilindeki üniversite öğrencilerinin eğitim stresi düzeylerinin ve öğrenmeye ilişkin tutumlarının spor ve farklı değişkenler açısından incelenmesidir. Bu araştırma, geçmişte ya da halen var olan bir durumu o anki mevcut durumuyla betimlemeyi amaçlayan tanımlayıcı (betimleyici) yöntem modellerinden olan alan taraması (survey) tipi bir araştırma modelidir. Araştırmanın evrenini 2016-2017 eğitim öğretim yılında Ağrı ilindeki Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesinin Eğitim Fakültesi, Fen Edebiyat Fakültesi, İslami İlimler Fakültesi ve Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda öğrenim gören üniversite öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışmaya 374'ü (% 49,7) kadın, 378'i (% 50,3) erkek olmak üzere toplam 752 öğrenci katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak öğrencilerin demografik nitelikleri ile ilgili bilgileri elde etmek için araştırmacı tarafından oluşturulan kişisel bilgi formu, eğitim stresi yaşayıp yaşamadıklarının belirlemek için Akın (2012) tarafından geliştirilen Eğitim Stresi Ölçeği ve öğrenmeye ilişkin tutumlarını öğrenmek için ise Kara (2010) tarafından geliştirilen Öğrenmeye İlişkin Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizi SPSS 22.0 paket programı kullanılarak yapılmıştır.Bu çalışma sonucunda üniversite öğrencilerinin: cinsiyetleri, yaşları, öğrenim gördükleri fakülte/yüksekokulları ile eğitim stresi düzeyleri arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir ilişki bulunurken; öğretim şekilleri, sınıf düzeyleri, spor yapma durumları, spor yapma türleri, spor yapma amaçları ve spor yapma süreleri ile eğitim stresi düzeyleri arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir ilişkinin olmadığı bulunmuştur. Bu çalışmanın diğer bir sonucuna göre ise üniversite öğrencilerinin: cinsiyetleri, öğrenim gördükleri fakülte/yüksekokulları, sınıf düzeyleri ve spor yapma durumları ile öğrenmeye ilişkin tutumları arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir ilişkinin olduğu bulunurken; yaşları, öğretim şekilleri, spor yapma türleri, spor yapma amaçları ve spor yapma süreleri ile öğrenmeye ilişkin tutumları arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir ilişkinin olmadığı bulunmuştur.Sonuç olarak; spor yapma türü, spor yapma amacı ve spor yapma süresi üniversite öğrencilerinin eğitim stresi düzeyleri ve öğrenmeye ilişkin tutumlarında anlamlı bir farklılık yaratmazken; spor yapma durumu ise üniversite öğrencilerinin sadece öğrenmeye ilişkin tutumlarında anlamlı fark oluştururken, eğitim stresi düzeylerinde anlamlı bir fark yaratmamaktadır.Bu sonuçlar ışığında: `özellikle öğrenme olayının gerçekleştiği yaşamın ilk dönemlerinde ve eğitim kurumlarında gençler spor konusunda daha kapsamlı bilinçlendirilmeli ve katılımı sağlanmalı, üniversite öğrencilerinde öğrenmeye ilişkin olumlu tutumları artırmak için yükseköğretim kurumlarında spor alanları öğrencilerin kolaylıkla ulaşabileceği ve katılabileceği şekillerde dizayn edilmeli ve bu kurumlarda sporun üniversite öğrencilerinde öğrenmeye ilişkin tutumları artırdığı yönünde bilgilendirme amaçlı seminer, bilimsel toplantı ve konferans gibi etkinlikler düzenlenmeli` şeklinde görüşüler öneri olarak sunulabilir.Anahtar Kelimeler: Eğitim, Stres, Öğrenme, Tutum, Spor, Üniversite Öğrencileri
dc.description.abstractThe aim of this research study is to examine the education stress levels of university students and their attitudes towards learning from the point of sports and different variables. This research is a field survey-type research model, which is one of the models of descriptive methods that aims to describe the past or existing situation with its current state of the moment. The research population is composed of the university students studying at Ağrı Ibrahim Çeçen University, Faculty of Education, Faculty of Science and Literature, Faculty of Islamic Sciences and School of Physical Education and Sports in Ağrı between the academic year 2016 and 2017. A total of 752 students, 374(49.7% ) females and 378 ( 50.3%) males, attended the study. As the data collection tool in the research, personal information form formed by the researcher to obtain the information related to the demographic qualities of the students, Education Stress Scale developed by Akın (2012) to determine whether they experience education stress and Attitude Scale Towards Learning developed by Kara (2010) to learn their attitudes towards learning were used. Data analysis was made using the SPSS 22.0 package program.As a result of this study, while a statistically significant relationship was found between the genders, ages, faculty/college of the university students and the levels of their education stress; there was not any statistically significant relationship between the way of education, class levels, status of doing sports, types of sports, purposes of sports and duration of sports and the education stress levels. According to another result of the study, while a statistically significant relationship was found between the genders, faculty/college, class levels of the university students, their status of doing sports and their attitudes towards learning, there was not any statistically significant relationship between their ages, way of education, types of sports, purposes of sports, duration of sports and their attitudes towards learning.As a result; while types of sports, purpose of sports, and duration of sports do not create a significant difference on the education stress levels of the university students and their attitudes towards learning, their status of doing sports creates a significant difference only on their attitudes towards learning and it does not create a significant difference on the levels of their education stress.In light of these results, the opinions, `awareness of sports should be raised more extensively in the young and their participation should be provided especially in the first periods of life when learning is performed and in educational institutions, the sports areas should be designed such that the university students can easily reach and join to increase their positive attitudes towards learning in the higher education institutions and activities such as seminars, scientific meetings and conferences should be arranged to inform that sports increase the attitudes of the university students towards learning in these institutions` can be offered as a suggestion.Key Words: Education, Stress, Learning, Attitude, Sports, University Studentsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin eğitim stresi düzeylerinin ve öğrenmeye ilişkin tutumlarının spor ve farklı değişkenler açısından incelenmesi(Ağrı ili örneği)
dc.title.alternativeAn examination of the education stress levels of the university students and their attitudes towards learning from the point of sports and different variables (Example of Ağrı province)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLearning styles
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmAğrı
dc.subject.ytmWorking attitudes
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmStress
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmLearning approaches
dc.identifier.yokid10167665
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid475973
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineBeden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess